gastronaut
Medlem
Den här godbiten blev öppnad idag. Bollinger La Grande Année 2002. Makalöst bra. Härligt mogen, och hade lite grand av den där oljiga texturen som jag gillar mycket hos CHBdM1995. Finns en slatt kvar till imorgon med... 
Trevligt att höra. Har en flaska av 2002 men vet inte om man ska spara den ett tag till eller om det är dags. Hur hade du gjort?Den här godbiten blev öppnad idag. Bollinger La Grande Année 2002. Makalöst bra. Härligt mogen, och hade lite grand av den där oljiga texturen som jag gillar mycket hos CHBdM1995. Finns en slatt kvar till imorgon med...
Visa bifogad bild 117395
Tyckte också den var trevlig och bra värde för pengarna, håller med om bedömningen att den kan sparas så håller på de 2 flaskorna som jag har kvar.Visa bifogad bild 117400
M. Cousinat Grand Cru BdB 2012.
Doft av gröna äpplen, väldigt frisk, aggressiv men ändock behaglig smak av gröna äpplen med hög syra som rundas av med grapefrukt.
Efter ca 15 minuter öppnar sig vinet och aggressiva syran avtar medans grapefrukten tar över mer.
Efter nästan 30 minuter är grapefrukten helt dominant om än fortsatt gröna äpplen i doften.
Ge den här några år till så har vi ett riktigt trevligt vin.
Inte bara jag som bakade pizza till champagnen ikvällÄnnu en liten producent, inte ens 3000 flaskor per år, som är ny för mig, Chaléroux-Ghys och deras standard cuvée. Basår 2006 (90%) och resterande är reservvin från 2004. Fyllig och nästan smörig i doften, rejäl kropp också men kommer nog från 14 (!) år på jästfällningen. Hade gärna sett hur den utvecklas över natten men den försvann tyvärr...
Visa bifogad bild 117402
Det är alltid ett avvägande. Jag är inte senior nog i denna sport för att avgöra om det finns ytterligare att hämta av att vänta, utan jag tar det mer som en prioritering av vad jag har och hur mycket plats jag har kvar för nytt. Jag tror @Remington Steele sa att man måste dricka upp den innan den tar slut. Jag är böjd att tänka i de banorna.Trevligt att höra. Har en flaska av 2002 men vet inte om man ska spara den ett tag till eller om det är dags. Hur hade du gjort?
Wow. Var hittade du den?Ännu en liten producent, inte ens 3000 flaskor per år, som är ny för mig, Chaléroux-Ghys och deras standard cuvée. Basår 2006 (90%) och resterande är reservvin från 2004. Fyllig och nästan smörig i doften, rejäl kropp också men kommer nog från 14 (!) år på jästfällningen. Hade gärna sett hur den utvecklas över natten men den försvann tyvärr...
Visa bifogad bild 117402
Orkade inte ens göra pizzan själv utan blev kimchi-pizza från Brillo (rekommenderas starkt)!Inte bara jag som bakade pizza till champagnen ikväll
Vinet lät fasligt intressant.
Inköpt på systembolaget...tror dock den försvann snabbt men värt att ha bevakning på då det kan komma in fler.Wow. Var hittade du den?