Senaste nytt

Champagnetråden

Varje cuveé är ju unik från dem... Denna var bra men gentemot t.ex deras 735, 6, 7, 8 och 9 så är den en bit ifrån. 740-serien är sämre än 730-serien tycker jag. Någon här inne som testat någon av dessa? Vad anser ni?
Är nog benägen att hålla med, gillade 736:an skarpt men den var väl baserade på 2008. Tyckte även 735 var bra. Jag har dock också gillat 742 (mer än 740). Har dock inte testat dem sida vid sida någon gång.

Är nog benägen att hålla med, gillade 736:an skarpt men den var väl baserade på 2008. Tyckte även 735 var bra. Jag har dock också gillat 742 (mer än 740). Har dock inte testat dem sida vid sida någon gång.
Jämfört med 740 (som var lite av en besvikelse, men inte dålig) så är 742 klart bättre. Jag gillar att varje cuveé är unik...

Vilken är den mest prisvärde champagnen tycker ni? Jag har provat lite olika, har gillat taittinger väldigt mkt hittills!
Taittainger är god, men skulle inte kalla den prisvärd. Då gör Palmér och André Cloet mer prisvärda. Nu tog jag två av de lite billigare sorterna som alternativ. Ett prisvärt alternativ är också t.ex Bollinger La Grand Année. Kostar en hel del, men är prisvärd för vad du får. Har dock gått upp rätt markant i pris på bara något år. För inte så länge sen såldes dem för 849kr på Systemet, nu ligger dem på 1299kr.

Taittainger är god, men skulle inte kalla den prisvärd. Då gör Palmér och André Cloet mer prisvärda. Nu tog jag två av de lite billigare sorterna som alternativ. Ett prisvärt alternativ är också t.ex Bollinger La Grand Année. Kostar en hel del, men är prisvärd för vad du får. Har dock gått upp rätt markant i pris på bara något år. För inte så länge sen såldes dem för 849kr på Systemet, nu ligger dem på 1299kr.
oj :O rätt dyra ändå!!

Palmers Vintage Brut -08 Magnumflaska för 999 kr får nog anses vara ett Systembolagets mest prisvärda champagner. Jämfört med Bollinger och Pol Rogers motsvarande -08 och -12 så står sig dock Palmers Vintage Brut slätt. Men som @Remington Steele , mycket bang for the bucks.

EK

Palmers Vintage Brut -08 Magnumflaska för 999 kr får nog anses vara ett Systembolagets mest prisvärda champagner. Jämfört med Bollinger och Pol Rogers motsvarande -08 och -12 så står sig dock Palmers Vintage Brut slätt. Men som @Remington Steele , mycket bang for the bucks.

EK
Bra tips!

Har man tålamod så utvecklas de dock mycket fint. Har testat flera årgångar från 80-talet på Magnum som varit fantastiska så spar man 08-orna till kring 2035-2040 är de nog grymma :)

Arbetar oss igenom lite halvflaskor. Igår var det Perrier Jouet. Var inte dåligt men besviken och sämre än senast jag drack den.
IMG_20200130_215510.jpg

Toppen