Senaste nytt

Champagne i SAS plus.

Ingen dryck föra start. Fulbubbel i storflaska i samband med första (och enda) dryckesserveringen efter start. Om du ber om en liten flaska bubbel istället för bara en plastmugg så blir du avsnäst.
Låter rimligt. Mer får man inte för en så där 30k (vad vi betalar på jobbet typ).

En av de senaste gångerna jag åkte så bad någon om mousserande vin och så sa de ”ja, men vi har champagneeee” (läs på Lidingöska - no offense Lisingöbor).

Tänkte att men oj, det var ju trevligt!

Så när de skickade flaskan över mitt huvud (tur de inte tappade den) till den personalen som skulle servera så tittade jag på etiketten och såg att nej, det var fulbubblet. Dessutom ett sjukt torrt sådant. Blääää.

Men de envisades med att kalla det champagne hela vägen bak i plus.

Vet inte om det finns någon mer up to date tråd om ämnet men istället för att starta ny så fortsätter jag här med frågan:
Hur ser det ut nu? Flyger SAS Plus till ORD om ett tag. :)
Jag fick inte ens en Ringi i plus förra veckan så tvivlar starkt på att det erbjuds Champagne :D

Vet inte om det finns någon mer up to date tråd om ämnet men istället för att starta ny så fortsätter jag här med frågan:
Hur ser det ut nu? Flyger SAS Plus till ORD om ett tag. :)

Ingen champagne som serveras.

I somras när det var roséchampagne i Business så skickades flaskan till boardingdrickan dock bak, så hade man tur kunde man få lite champagne så länge det fanns kvar.

Jag fick inte ens en Ringi i plus förra veckan så tvivlar starkt på att det erbjuds Champagne :D

Ringi finns ju bara i Plus på kortlinjerna :( Synd!

Toppen