Senaste nytt

CES 2022 - Vi som åker dit och hur vi gör det!

Big Birger

Medlem
Några funderingar till de som varit på CES tidigare:
  • Hur och när har ni bokat boende?
  • Är första dagen mer eller mindre viktig/intressant än de andra dagarna?
  • Är det en avslutningsfest eller liknande som man "inte får missa"?
 

Brandten

Medlem
Årets digital mässa var inte mycket att hurra för. Sitter hellre och kollar best of video på Youtube från CNET och Engadget efteråt.

Hotell har jag bokat någon gång mellan 1-28 december såg jag på historiken i mailen. För min del har det alltid varit lite kanske på resan iom egenföretagarlivet som ska pusslas ihop med FruBrandtens jobbschema etc.

Första dagen har har det varit lite olika träffar som kan vara kul att gå på, senaste Sweden At CES 2020 med trevligt frukostmingel (invite only) samt inbjudan till middag på kvällen. Annars är det en massa kul att vara på plats key notes från alla stora leverantörer, inget speciellt i mina ögon.

Tidigare år har det varit en stor riktigt fet after party (tror på MGM med Tiësto....?) men det verkar vara flera små senaste åren där man på vissa måste förboka (som The Hangover Suite) medans andra får du inbjudan till när du minglar runt. Jag bodde på MGM en natt sist och hade "nära" ner till Hakkasan och Tiësto som spelade. Annars tog jag bara taxi till tex Tao Nightclub och XS där Kygo och Benny Benassi spelade rätt tungt. Där krävdes dock CES badge för VIP kö, annars var det så mycket folk/kö att man aldrig hade kommit in.

615c102d54cf8a5ef0899a4cccf72433.jpg
c2f3db7a4278d8718ccb77a754dc2710.jpg
 

Big Birger

Medlem
Resa bokad med SAS till och från Los Angeles. Lutar åt hyrbil fram och tillbaka till Las Vegas, av den enkla anledningen att jag funderar på att kombinera med att spela en del golf.
 

Piffsan

Medlem
@ Big Birger - beroende på reslängd kan jag tipsa om Palm Springs som ska vara varmare än just LA och LV under dec-jan. Ett annat tips är att ta bilen vidare västerut från LV till Grand Canyon och flyga helikopter över dito med Papillion Grand Canyon Helicopter Tours - magiskt!
 

Big Birger

Medlem
Grand Canyon och flyga helikopter över dito med Papillion Grand Canyon Helicopter Tours - magiskt!
Har varit i krokarna tidigare, så Hoover Dam och Grand Canyon + helikopter med just Papillion har jag redan gjort. :)

Håller helt med om att helikopter-turen var fantastisk! Faktiskt värd pengarna, även om det kostade en bra $lant.

Bra tips om Palm Springs! Ska undersökas.
 
Toppen