Senaste nytt

CES 2020 - Vi som åker dit och hur vi gör det!

Brandten

Medlem
Fick igår mail från CES administration:

upload_2019-10-16_9-40-48.png

Time is running out: your complimentary registration for CES 2020 expires tomorrow, October 16. Take advantage of this exclusive offer before prices increase. Don’t miss the opportunity to join us as we see the future of technology unfold on the global stage for innovation.

Så jag tänkte det var på sin plats att stämma av kommande mässa om någon ska dit?
Tidigare års rapporter kan ni hitta här:
2016 av @Brandten
2017 av @Brandten
2018 av @Onelifetolive
2019 av @Onelifetolive

Älskar att mässan är i början av januari av den enkla anledningen att det inte är för varmt i Las Vegas så man kan gå med T-shirt från hotellet till mässan utan att behöva bära jacka/fixa garderob, men kanske framförallt att det är så oberäkneligt väder här hemma så vad som helst kan hända med flyget/resan dit! :D

Jag är registrerad och klar för CES2020, har inte bokat flyg eller hotell ännu men den här gången blir det tyvärr mest troligt en revenue biljett då jag behöver lite baspoäng. Reward tillåter ju annars en hel del spännande routings, menmen.

Avundsjuk. Utmaningen är att på något sätt ordna "industry affiliation" för att kunna registrera sig. Inte aktuellt för mig 2020, men väldigt sugen på att åka 2021. :)

Jag är registrerad och klar för CES2020, har inte bokat flyg eller hotell ännu men den här gången blir det tyvärr mest troligt en revenue biljett då jag behöver lite baspoäng. Reward tillåter ju annars en hel del spännande routings, menmen.

Men det stämmer inte alls ;) Det finns massor av bra revenuealternativ till Las Vegas, LAX eller dyl med spännande router och stop inom Nordamerika.

T.ex. ARN-MIA som vi har här:
[Business class] Sverige-Miami T/R, SAS, 18.200 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Ta denna till LAX med stopover på ut eller hemresan, hyr bil där och kör till Las Vegas

Finns annars massor av roliga priser med Lufthansa/Swiss/United/Air Canada till Las Vegas eller LAX.

Registrerat mig :) ska boka biljetter på måndag morgon, GOT-LAS 6-11 jan. Ska bli så grymt kul att få gå på CES!
Några bra tips på rutter helst med SAS alternativt Star Alliance? Vill gärna säkra vägen över atlanten i premium economy men kortare anslutningsflyg är ok med economy. Tänker också försöka uppgradera de längre flighterna till business för poäng.

Har spanat på GOT-CPH-IAD-LAS och sedan LAS-ORD-CPH-GOT med SAS i Plus där inrikesflighterna i USA är med United.

Har inget emot att det är två mellanlandningar, tar gärna poängen från två extra segment:) och upplever gärna lounger m.m då jag sällan åker long haul - men håller gärna total restid under 20h per väg.

Blir lite tveksam på IAD-LAS med united 5h 18m flight med 737-900 och samma LAS-ORD 3h 43m. Någon som har erfarenhet av Unitedflighter inom USA? Ser framför mig att sitta som i SAS 737 i 5 timmar, verkar inte kul som över 191cm lång. Optimalt hade väl kanske varit att haft anslutningsflygen inom USA lite kortare typ SFO eller LAX till LAS?

Funderar också på när jag ska ta emot ett EBG från en vän med EBD. Min kvalperiod är dec-nov. Vill ju gärna ha EBG på resan i januari + ev en resa till London första adventshelgen. Men tar jag det nu blir det ju innevarande + ett år och tre månader så till mars 2021, likaså om jag tar det i början av januari. Väntar jag till mars att ta emot hade jag fått EBG till mars 2022.. Kommer EBG ta mig till bättre lounger än SAS plus-, ev SAS businessbiljett på flygplatser som tex IAD, ORD, LAX och SFO?

Många funderingar för en nybörjare..:)

Jag flög CPH-ORD-LAS i år och tyckte att det funkade bra. Terminalbyte på ORD och väskdumpning gick väldigt smidigt. Dock har jag hört att det är risky pga kort byte och osäkerhet i väder i januari. Just ORD-LAS tar ca 4 timmar vilket känns mer hanterbart än IAD-LAS eller valfri EWR/JFK/LGA-LAS.

Finns också GOT-CPH-ORD-LAS men den är framme ett par timmar senare, kanske är värt för lite kortare flight med United. Dock blir det 5h på CPH.

Ett tips är såklart att kolla flyg till närliggande och lösa XXX-LAS separat.

21000kr till LAS och 11000kr till LAX i DY business.
Från LAX kan man flyga economy 1h för 700kr t/r med tex Frontier eller under tusingen med flera olika flygbolag/kombinationer.

Åkt dit på konferens några år och väljer numer alltid via LAX, plus till LAX kan man hitta till bra pris och sen uppgradering med poäng. Ibland finns bra anslutning att baka in, annars har jag valt separat biljett med alaska för en 500ing. Guld loungen är riktigt trevlig på LAX, SAS Plus biljett ger dock ingen access

Tack för tipsen, ska titta vidare och se vad jag kan hitta - fokus på LAX då ;). Har också problemet att jag beställer via företagets resebyrå och deras bokningsverktyg är rätt kasst. Men genom att ringa in till agent borde det gå att lösa något hoppas jag.

Toppen