Senaste nytt

CES 2019 - Vi som åker dit och hur vi gör det!

Brandten

Medlem
Varför ändra ett vinnande koncept? @Onelifetolive startade förra året en bra tråd att planera CES i så tänkte med den här tråden att vi kan diskutera 2019 års upplaga av CES i Las Vegas.

CES 2016 kan man läsa lite om här.
CES 2017 rapporterade jag här.
CES 2018 rapporterade @Onelifetolive om här.

8-11 Januari 2019 är det dags igen och i fredags öppnade registreringen som jag nu sitter med (är ett ganska långt formulär som ska fyllas i).

Registration is open for the most influential technology show on the planet. With 4,500 exhibiting companies—including more than 1,200 startups—it's the proving ground for new innovations.

It's all ready for you, if you're CES ready.
As a valued international guest, you're eligible for complimentary registration* through October 17.

upload_2018-9-18_14-36-28.png

upload_2018-9-18_14-36-43.png

Kul!
Verkar finnas award cph-sfo-cph 2019-JAN-08 - 2019-JAN-15/16 i C med SAS.
Kanske tight att landa samma dag.

Nej det spelar inte så stor roll då första dagen egentligen är mer för mediaföretag att gå runt där.
Tror mässan för oss vanliga dödliga egentligen startar, eller är i alla fall officiellt mest intressant från och med 9/1.

Undrar om det finns underlag för SAS ha en direktflight ala Austin från ARN eller CPH eller OSL?

Vad kan det kosta annars att chartra en kärra och sälja biljetter som Branson gjorde i Puerto Rico och därmed startade Virgin?

KLM kör ett par turer till Las Vegas i samband med CES 2019 och en tur ifrån Las Vegas
KLM åbner ny USA-rute - CHECK-IN.dk
Hade gärna testat men jag behöver dra in baspoäng för att nå EBD (leta biljett tråd kommer separat) så behöver några Star Alliance ben. SAS ska ha närmare 35000kr för C hela vägen som då ger 20000 poäng (+evt UA flights) vilket var lite väl saftigt.

Edit: Leta biljett-tråd finns nu här
Stockholm - Las Vegas sökes! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Last edited:
För en liten stund sedan kom registration approval samt ett CES 2019 Letter of Invitation. Så då är det bara att leta hotell och flyg.
Gick betydligt snabbare med registreringen i år än tidigare år.
CES_Registration_Complete.png

Eeeh... Det var inte riktigt vad jag hade planerat men... flygbiljetter är bokade ;-D
(ARN-LAX-ARN) SAS C och Plus.

Jag är fortfarande i valet och kvalet om jag faktiskt ska åka, men nu är jag iaf ett steg närmare...
Återstår att se om jobbet kan släppa mig dom dagarna.
Hoppas på det bästa.

Hade isf varit roligt om vi blev några stycken :)

Toppen