Senaste nytt

Cedergren Summertour 2015: Peking & Bogota

+1
Huvudrätten ser ganska oätlig ut. :(

Hur var maten i jämförelse med TK?

Maten ser inget vidare bra ut.
Jag måste alltid beställa specialmat pga allergier, men det betyder inte att jag vill ha torr smaklös biff. Klagade såklart på maten till kabinchefen (som ni ser har jag visat honom hur tråkig biffen var), som inget kunde göra. TK klart bättre på att hantera specialkost! Återkommer med recension av Swiss C-klass efter onsdagens hemresa :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Den där maten ja.. Ser inte så himla aptitligt ut. Jag hade skrivit formellt till Swiss med bilder. Fråga om Swiss anser att detta är en måltid de stolt serverar till en kund i affärsklass.

Gällande stolen är det roligt att vi har olika upplevelser. Jag kan hålla med liknelsen med en gravkistan. Jag kallar det "cocoon".. Men i platt läget som jag som ett barn i stolen själv. Nu sover jag iofs mycket bra i nästan alla affärsklasser med undantag för Lufthansas gamla, SAS gamla och Air France.

Undrar på om Swiss är lite på dekis?
 

Voyageur

Medlem
Tycker maten ser ut under all kritik för att vara business Class. Tråkigt att SWISS levererar en så låg nivå. Tror du får ta ett strängt mail till Swiss väl hemma igen! Kul läsning annars :)
 
Note to my self: Great Wall är ett gaaaaanska populärt turistmål. Tågalternativet helt slutsålt och bussalternativet som Lonely planet föreslår är det lika lång kö till som till en One Direction-konsert.

Så lärdommen till er vänner som tänker spontanbesöka muren vid en transfer el. liknande är att boka i förväg.
Kanske lite coolt att ha varit i Peking utan att ha besökt muren. Nog första gången jag går bet på något under mitt Hakona Matata-resande. Brukar alltid funka...

Vad gör jag nu då? Förslag? Har hela dagen här på mig. (Ser mest fram emot Bogota nu...

7af6c79598bbccd751cec63245a73808.jpg


1/10 av kön till Buss 877 vid Deshengmen bus station
 
Der er ikke noget der virker lige så godt som $$$ i Kina... Men du kan vel tage en tur i Den Forbudte By, gå en tur på Den Himmelske Fredsplads og til sidst kigge på butikker på Wangfujing :)
 
Toppen