Senaste nytt

Cathay Pacific & Singapore Airlines awards?

ymmot123

Medlem
Cathay Pacific HKG - MNL
På webbsidan står det att man kan boka award biljetter med CX Cathay Pacific, men jag hittar absolut inga award biljetter med dem under augusti - december i ekonomi eller business.


SINGAPORE Airlines
Det verkar som de inte erbjuder några business award på några sträckor ?
 

Fredrik

Medlem
Både Hong Kong och Singapore är mer eller mindre stängda för omvärlden. Hong Kong mer så. Det är svårt att hitta flyg överhuvudtaget till/från Hong Kong.
 

Senator

Moderator
Cathay Pacific HKG - MNL
På webbsidan står det att man kan boka award biljetter med CX Cathay Pacific, men jag hittar absolut inga award biljetter med dem under augusti - december i ekonomi eller business.


SINGAPORE Airlines
Det verkar som de inte erbjuder några business award på några sträckor ?

Det första du alltid bör göra först är att kolla om flygbolagen flyger alls på en rutt innan man börjar undra på om det finns bonusplatser.

I fallet Cathay så listas sju avgångar på rutten HKG-MNL. Dock flygs ingen av dessa nu. I juni kan man för tillfället köpa platser på en av sju. Innan ingenting som verkar avgå. I juli ökar detta till tre av sju. Efter vintertabellen start 30 OCT 2022 har CX inte listat någon avgång. Av de avgångar som är listade säljer CX bara platser i de dyraste två fare buckets i business och ekonomi. Det ser du när du söker på deras hemsida.

Singapore Airlines har listat fyra avgångar som finns att köpa i alla klasser redan nu i mars. Där kan det vara så enkelt att man inte släpper något än.
 

palmen

Moderator
Cathay Pacific HKG - MNL
På webbsidan står det att man kan boka award biljetter med CX Cathay Pacific, men jag hittar absolut inga award biljetter med dem under augusti - december i ekonomi eller business.


SINGAPORE Airlines
Det verkar som de inte erbjuder några business award på några sträckor ?
Försöker du boka detta med Miles & More?

Singapore har inte släppt business awards på longhaul till partners sedan pandemin började. När de tänker öppna upp det igen finns ingen info om.
 
Ngn som hört ngt när i tid Singapore Airlines kan tänkas öppna upp för business awards?

Som jag har förstått det kan vi boka Singapore Airlines eco med Eurobonus?
Ngn med erfarenhet av hur jag då kan kolla tillgängligheten på möjliga ekonomistolar?

På United hittar jag god tillgänglighet - överensstämmer den med Eurobonus tro?
 

Jim_

Medlem
Ngn med erfarenhet av hur jag då kan kolla tillgängligheten på möjliga ekonomistolar
Jag har bokat med Singapore Airlines economy. Du får ringa in och höra med Eurobonus bokningen.
Senast jag pratade med dem så verkade det vara god tillgänglighet.
Singapore tillämpa VTL flygningar och endast via dessa flyg som man slipper karantän när man kommer till landet. Från CPH är det endast 3 flyg i veckan som tillhör VTL flyg.
 
Jag har bokat med Singapore Airlines economy. Du får ringa in och höra med Eurobonus bokningen.
Senast jag pratade med dem så verkade det vara god tillgänglighet.
Singapore tillämpa VTL flygningar och endast via dessa flyg som man slipper karantän när man kommer till landet. Från CPH är det endast 3 flyg i veckan som tillhör VTL flyg.

Pratade precis med en agent som sa att de fått direktiv om att de inte ens kan boka eco hos Singapore Airlines just nu.
Beskedet hade han fått i veckan och det gällde tillsvidare.
 

Jim_

Medlem
Pratade precis med en agent som sa att de fått direktiv om att de inte ens kan boka eco hos Singapore Airlines just nu.
Beskedet hade han fått i veckan och det gällde tillsvidare.
Det var tråkigt att höra. Har förhoppning att boka om från eco till business när det väl släpper på bokningarna. Det går ju mot det omvända här...
 
Toppen