Senaste nytt

Cathay Pacific har återöppnat The Pier First Class Lounge i Hong Kong efter omfattande renovering

henrik l

Medlem
Håller själv på att testa nya the Pier just nu. Håller nog med #RobRoy i stort, har man lite tid kan man ta sig hit. Anlände vid 11 för att ha lite tid. Mitt flyg till BKK avgår ca 14.30. Hoppade frukosten så jag började i restaurangdelen. Har en känsla av att menyn är lite mera omfattande, man har en uppdelning på starter, main, desert, tror inte den uppdelningen fanns i the Wing. Personligen saknar jag buffén lite grann då man kunde plocka ihop lite till förrätt, sedan välja något från menyn och avsluta med lite ost och sötsaker. Men man får ju en helt ok trerätters. Men, buffén i the Wing tycker jag är helt överlägsen det som erbjuds på buffén i the Pier.

Sedan var det dags för lite skulder- och nackmassage. Vet inte om det var någon introduktionsgrej, men fick även fotmassage. Detta är ju en sak som kan göra det värt att ta sig hit. Var även fascinerade över de kinesiska damerna som var fästa vid sina mobiler/laptops medan de fick massage. Sedan var det dags att testa vilrummet. Det är betydligt bekvämare för vila än vad jag vill minnas att cabanorna är i the Wing. Men i likhet med cabanan i the Wing finns det ett irriterande kallras från luftkonditioneringen. Så the Wing eller the Pier, är väl en smaksak. Själv gillar jag luftigheten och den svarta designen i the Wing, menjag kommer absolut att variera lounger under kommande besök. För att sammanfatta, gäller det utbud av mat man är ute efter så skulle jag rekommendera the Wing, gäller det andra faciliteter som massage och vilrum, då är det the Pier som gäller.

Har några halvusla bilderna tagna med mobilen:
20150628_120627.jpg
20150628_120627.jpg 20150628_120635.jpg 20150628_130422.jpg 20150628_130447.jpg
 
Last edited:

henrik l

Medlem
Nu har jag nyss även återbesökt "The Wing", så nu har jag båda besöken inom en dryg vecka. Mitt intryck stämde när det gäller att menyn i restaurangen i The Pier är mera omfattande, eftersom det inte finns någon buffé där utan den ligger på en separat plats. Så min högst subjektiva rekommendation är att om man vill äta och ha en samlad måltidsupplevelse så väljer jag The Wing sju dagar i veckan. Idag valde jag en svamprisotto från menyn och i väntan på den blev det lite sushi från buffén. Risotton var utsökt och sköljdes ned med lite Syrah, som man får om man beställer Shiraz. Därefter blev det lite mangopudding, chokladpraliner och lite, lite ost. Buffén är inte överdådigt, men det som finns där i mitt i prick för mina smaklökar. Var dock lite återhållsam idag eftersom Malaysian F mellan KUL-LHR väntar:D Det är högst subjektivt med jag gillar "The Wing" skarp och håller mig nog där i fortsättningen om jag har för avsikt att äta. Sedan är jag även svag för den svarta marmorn, eller vad det nu är för material som pryder loungen. Jag har ett antal gånger tagit mig ut till flygplatsen några timmar tidigare just för att kunna äta lunch/middag i The Wing. Men har man tid kan man sedan fortsätta till The Pier för lite massage.

Avslutar med en bild på praliner, ost och lite anat smått och gott.
20150708_143010.jpg
 

Jacob

Medlem
Besöker nya The Pier just nu och som förstaklasslounge tycker jag den är riktigt bra och ett rejält lyft jämfört med den gamla The Pier som kändes rätt mörk och sliten. The Wing har jag aldrig varit speciellt imponerad av, tycker den är överskattad, i alla fall firstdelen (businessdelen är klart bättre som businesslounge sedd).

Inte så mycket folk här denna eftermiddag, precis ätit en riktigt trevlig trerätters lunch i restaurangen med en ganska omfattande à la carte-meny från The Peninsula. Tre champagner att välja mellan. Uppmärksam och vänlig service och bra kvalitet på maten.

Gissar att det handlar lite om vad man gillar och föredrar, men jag har bara positivt att säga om besöket så här långt.
 

pep

Medlem
Vidunderligt! Tak allesammen. Jeg får 21 timer i disse lounges den 30-31 December i transit mellem DOH og HAN. Jeg lærer en masse. Tid til at besøge the Bridge også )har fået forrygende anmeldeleser)...lidt lounge-hopping. Godt der er hvilerum. Får slet ikke tid til at se Hongkong, og skal til Hanoi og fejre nytår. CX oplyste mig igår at loungerne normalt lukker klokken 02 eller kører på lavt blus indtil de åbner klokken 05:30.
 

Dr. Miles

Expert
The Pier (både Business och First) var stängd förra veckan. Det stod "Ongoing construction work" på skylten.
Lite märkligt med tanke på att den öppnades 9 månader sedan.
 
Hej
Jag kommer att ha en 2,5 timmars transfer mellan Cathay (från London Heathrow) och Dragonair (till Phuket) senare i år (Business bägge).
med hänsyn tagen till tid och avstånd vilken lounge är att föredra?

Syftet är att en dusch och fräscha upp sig och ta en liten lättare lunch innan till Phuket går (Dragon Air). Vill inte som sagt har FÖr lång gångavstån med hänsyn till ankommande/avgående flyg... ;)
 

Dr. Miles

Expert
The Pier är lite trevligare än The Wing tycker jag. Man kan också se rörelse på plattan därifrån.
Annars ta den loungen (The Wing, The Pier, The Bridge eller Qantas lounge) som ligger närmast till din avgång.
 
Toppen