Senaste nytt

Cathay Pacific First Class Lounge Access HKG-LHR

NoahS

Medlem
Hej,

Skulle behöva lite input från er erfarna.
Har bokat HKG-LHR i F med Cathay Pacific men fick inte med någon connection från London. Har två alternativ men ser gärna att jag kommer in i någon F lounge om möjligt på separat biljett, med uppvisande av att jag ankommit i F.
LHR-ARN Terminal 5 med BA 5:30h mellanlandning
LHR-HEL-ARN Terminal 3 med 4:55h mellanlandning

Osäker på om man kommer in på separat biljett i BA first loungen i T5?

Flyger jag Finnair från T3 kommer jag säkerligen in i Cathays egna F lounge men då är det en mellanlandning i Helsingfors (dock är det A350-900 från London till Helsingfors)

Någon som har haft någon liknande situation?

Tror inte det funkar att visa att du ankommit i F för att bli insläppt i London tyvärr, om LHR-ARN biljetten är vanlig Economy.

Man kommer in i First-lounge när man ansluter från en Oneworld-flygning i first class samma dag. Funkat för mig två gånger i år. På Dallas som anslutande från Qantas First till AA domestic First och i Helsingfors som ankommande från JAL First anslutande till Finnair i business. Båda var på separata biljetter.

Ska fundera lite, tror det är högre chans på Cathay om jag ankommit med ett Cathay plan och har Oneworld anslutning än om jag kör BA.
Flyger business på connection och är sapphire så i värsta fall blir det business loungen om de är någon drake som inte är medhjälplig.

Och kommer du in med en ankommande F-biljett (vilket verkar vara fallet) i alla oneworld-lounger så är LHR T3 roligare eftersom du kan hinna med lite loungehopping hos CX F, AA F, BA F samt QF Business.

Man kommer in i First-lounge när man ansluter från en Oneworld-flygning i first class samma dag. Funkat för mig två gånger i år. På Dallas som anslutande från Qantas First till AA domestic First och i Helsingfors som ankommande från JAL First anslutande till Finnair i business. Båda var på separata biljetter.
Vad finns det för F lounge i HEL?

Vad finns det för F lounge i HEL?
Finnair Platinum lounge (icke-Schengen) resp. Platinum corner (Schengen). Om du flyger First kommer du in med biljetten, annars krävs OW Emerald-status, t.ex. Finnair Plus Platinum - därav loungenamnen. JAL är dock det enda OW-bolag som flyger First på HEL, och dessutom bara del av året.

Finnair Platinum lounge (icke-Schengen) resp. Platinum corner (Schengen). Om du flyger First kommer du in med biljetten, annars krävs OW Emerald-status, t.ex. Finnair Plus Platinum - därav loungenamnen. JAL är dock det enda OW-bolag som flyger First på HEL, och dessutom bara del av året.
Ah det hade jag missat, antar man inte har access på arrival om det ens går? Inte flugit via HEL. Om man åker vidare Schengen ex HEL-GOT efter kommit med JAL F.

Toppen