Senaste nytt

Cathay överväger Köpenhamn med A350

Dr. Miles

Expert
Om man tittar på ev pax från CPH så ser det mycket bra ut då detta är hemmabas för Cathay och har bra connections med Öst/Sydostasien.
Man skulle mycket väl komma upp i 70-90.000pax/året .....Hong Kong,Manila, Seoul etc....
De største potentielle langruter fra CPH
Jag med. Trött på priserna ex-CPH.
Cathay Pacifics pågående Business class kampanjpris för resa mellan Düsseldorf - Hong Kong T/R (de öppnade Hong Kong-Düsseldorf nyligen) är ca 1.930 EUR inkl. skatter.

Cathay Pacifics pris i Business class mellan Köpenhamn - Hong Kong T/R (via Doha) kostar ca 14.000 DKK (ca 1.880 EUR) inkl. skatter.

Ett annat bra exempel med direktflyg är Emirates och Qatar Airways.

Emirates säljer Köpenhamn-Dubai T/R i Business class för ca 17.600 DKK inkl. skatter, men ca 15.100 DKK inkl. skatter för Köpenhamn-Bangkok T/R i Business class.

Qatar Airways säljer Köpenhamn-Doha T/R i Business class för ca 24.600 DKK inkl. skatter, men ca 14.500 DKK inkl. skatter för Köpenhamn-Bangkok T/R i Business class.​

Det är relativt billigt från Köpenhamn idag med Cathay Pacific pga/tack vare det inte är direktflyg. Det är lite svårt att tro att priset kommer att bli billigare när det blir direktflyg, men man kan alltid hoppas...
 

Agö

Medlem
Det är relativt billigt från Köpenhamn idag med Cathay Pacific pga/tack vare det inte är direktflyg. Det är lite svårt att tro att priset kommer att bli billigare när det blir direktflyg, men man kan alltid hoppas...
Jag har inga förhoppningar på att det kommer att vara särskilt vettiga priser. Som medveten resenär värderar jag dock kvalitet. Där utklassar Cathay Pacific förstås SAS. Därtill brukar ju konkurrens leda till något lägre priser. Det handlar trots allt om 40 000 pax enligt CPH.dk.
 

RobHK

Medlem
Det är ändå intressant prissättning som det pysslas med för oss Européer som vill till Asien. Om man bokar en omvänd resa, T&R med start i Hongkong istället för start t.ex. CPH så kostar en business stol runda slängar 45 000kr istället för 16 000 eller vad dom nu haft som promotion.
 
Toppen