Senaste nytt

Cash upgrade på British Airways flight operated by Finnair köpt på American Airlines

Erik M

Medlem
Jag fick feeling och såg ett bra pris på Google Flights, använde länken till American Airlines sida och köpte biljett tur och retur ARN-IAD via Charlotte.

På hemvägen flyger jag JFK-ARN med BA6060 operated by Finnair.
Finnair säger att det inte är en Finnair-flight och att de därför ("normalt") inte kan uppgradera.

Jag vill väldigt väldigt gärna köpa uppgradering från Economy. Har sökt länge på bolagens sidor men kommer inte fram till nåt hjälpsamt.

Notera att jag vill betala med pengar, har inga poäng.

Var/hur har jag bäst chans, tror ni?

Varma tack :)
 

NotRyan

Medlem
Jag fick feeling och såg ett bra pris på Google Flights, använde länken till American Airlines sida och köpte biljett tur och retur ARN-IAD via Charlotte.

På hemvägen flyger jag JFK-ARN med BA6060 operated by Finnair.
Finnair säger att det inte är en Finnair-flight och att de därför ("normalt") inte kan uppgradera.

Jag vill väldigt väldigt gärna köpa uppgradering från Economy. Har sökt länge på bolagens sidor men kommer inte fram till nåt hjälpsamt.

Notera att jag vill betala med pengar, har inga poäng.

Var/hur har jag bäst chans, tror ni?

Varma tack :)
Jag kan bara referera till bud nr. #1

"Hos oneWorld är situationen något bättre. Där är det selling carrier (dvs vad som står på din codeshare biljett) som gäller för intjäning. Detta gör det otroligt mycket mer förutsägbart för resenären. Det som dock skiter sig, är om man vill försöka uppgradera. I princip verkar det inte gå om man bokat codeshare."

Agehall's tio budord för resenären | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

igelkotten

Medlem
Var i liknande sits för några månader sedan. Fanns tyvärr inget sätt att få till uppgradering, förutom att fråga vid check in. Tror priserna vid check in var ca 8000 per person.
 

Erik M

Medlem
Hoppas verkligen på att få till en sån.

Utresan är iaf en enorm succé än så länge. Billiga biljetter och en uppgradering med vouchers.
 

AABack2ARN

Medlem
Så du har en biljett som du köpt via American Airlines (ticket stock 001) som bokats på ett British Airways-flygnummer (BA6060) men utförs av Finnair (AY30)..? Joint Venture när det är som bäst ;)

Tyvärr kommer det bli knepigt att uppgradera den flygningen annat än om AY erbjuder uppgradering vid gate. Eller om AY börjar få en överbokad ekonomikabin så kanske de erbjuder uppgradering i förskott, men jag tror att det är till folk som bokat flighten med AY-nummer.

P.S. Visar inte Swedavia codesharenummer på hemsidan längre eller är jag blind? #förbättring
 
P.S. Visar inte Swedavia codesharenummer på hemsidan längre eller är jag blind? #förbättring

Markerar du ett flyg på Swedavias sida så ser du om det är en codeshare.

C58380C1-1D00-4289-8801-27C78949EE8E.jpeg

Eller gå in på flightmapper.net så ser det ut så här:

DF13E479-803D-4F3F-912A-23277682DB13.jpeg
 

Erik M

Medlem
Jag kollade med Finnair och det är rätt fullt på flyget. Dessutom kan man inte köpa till ett extra säte för den flighten specifikt, utan det hade behövt vara för hela resan.
 
Toppen