Senaste nytt

Cash upgrade i service disken

palmen

Moderator
Jag åker GOT-ARN-HKG om några veckor för fösta gången i GO med SAS. Någon som vet om jag kan göra en förfrågan om uppgradering redan vid incheckning på GOT eller måste jag vänta till ARN?
När jag frågade vid checkin på Arlanda kunde de inte göra det där utan blev hänvisad till Servicedisken efter passkontrollen, de la dock in i systemet att jag eventuellt ville uppgradera. Antar att det kanske är möjligt att de lägger in en kommentar när du checkar in men troligtvis går det inte få det bekräftat förrän du faktiskt är på Arlanda vid servicedisken.
 

Air

Medlem
Hej,

Rookie här. Ni får ursäkta om detta redan tagits upp (har försökt sökt), men om man vill uppgradera från GO till Plus eller Business på ARN för en EWR-flygning på ARN, Finns det något ungefärligt riktmärke på nivå vad man kann få betala (sek/poäng)? En EBS och en EBB-medlem.
Är det av någon betydelse om man checkat in mobilt innan eller är det isf bättre att vänta?

Tack på förhand.
MVH
 
Hej,

Rookie här. Ni får ursäkta om detta redan tagits upp (har försökt sökt), men om man vill uppgradera från GO till Plus eller Business på ARN för en EWR-flygning på ARN, Finns det något ungefärligt riktmärke på nivå vad man kann få betala (sek/poäng)? En EBS och en EBB-medlem.
Är det av någon betydelse om man checkat in mobilt innan eller är det isf bättre att vänta?

Tack på förhand.
MVH
Hej och välkommen till businessclass!

Uppgradering med poäng kostar 15000 till Plus, och 40 000 till Business.
Upgrade - SAS

Vad det kostar att uppgradera med cash på flygplatsen varierar, men räkna med att det kostar några tusen till business.
 
  • Gilla
Reactions: Air

Thornado

Medlem
Är det någon som har testat att kombinera uppgradering för pengar och poäng?
Dvs, om man vill uppgradera Go->Plus->Business, går det att göra ett av stegen (Go->Plus eller Plus->Business) för poäng och det andra för pengar?

Efter att OT nekats och CU uteblivit så fick jag idag sms om cash upgrade på morgondagens flygning till Hong Kong. Erbjudandet i SMSet var
Go->Plus 1999 SEK
Go->Business 4499 SEK

Jämför man dessa priser med vad det kostar att uppgradera för poäng (och om vi även antar att det skulle gå att uppgradera Plus->Business för 2500 SEK) så får man följande värde för sina poäng:
Go->Plus 1999 SEK / 15k poäng => 133 SEK vs 1000 poäng
Plus->Business 2500 SEK / 25k poäng => 100 SEK vs 1000 poäng
Go->Business 4499 SEK / 40k poäng => 112 SEK vs 1000 poäng

Alltså, om det går att uppgradera Go->Plus med poäng, och sen vidare till Business med pengar så vore det ett intressant alternativ.
 

NotRyan

Medlem
Är det någon som har testat att kombinera uppgradering för pengar och poäng?
Dvs, om man vill uppgradera Go->Plus->Business, går det att göra ett av stegen (Go->Plus eller Plus->Business) för poäng och det andra för pengar?

Efter att OT nekats och CU uteblivit så fick jag idag sms om cash upgrade på morgondagens flygning till Hong Kong. Erbjudandet i SMSet var
Go->Plus 1999 SEK
Go->Business 4499 SEK

Jämför man dessa priser med vad det kostar att uppgradera för poäng (och om vi även antar att det skulle gå att uppgradera Plus->Business för 2500 SEK) så får man följande värde för sina poäng:
Go->Plus 1999 SEK / 15k poäng => 133 SEK vs 1000 poäng
Plus->Business 2500 SEK / 25k poäng => 100 SEK vs 1000 poäng
Go->Business 4499 SEK / 40k poäng => 112 SEK vs 1000 poäng

Alltså, om det går att uppgradera Go->Plus med poäng, och sen vidare till Business med pengar så vore det ett intressant alternativ.
Det borde du kunna göra. Det finns folk som gjort andra typer av 2-stegs uppgraderingar så....
 

dgp

Medlem
Försökte cash-uppgradera tre personer från Go->Plus på SK926 för några dagar sedan. Personalen både vid incheckning och gate meddelade att jag endast kunde uppgradera med poäng. –"Uppgradering med "cash" har vi bara ibland, i samband med kampanjer." Stämmer detta verkligen? (Det var amerikansk/utländsk/asiatisk *A personal vid incheck och gate)

SAS hemsida:
FLER SÄTT ATT NJUTA AV EXTRA KOMFORT OCH SERVICE
Uppgradera dig på flygplatsen
Om du inte får den uppgradering du vill via SAS upgrade kan du alltid uppgradera dig på flygplatsen om det finns plats och betala kontant eller med dina EuroBonus-poäng, gäller på flygningar till USA och Asien.

PLUS var ca 40-50% ledigt... SAS kunde ju fått några tusenlappar.
Jag visade dem texten på hemsidan, men de höll fast vid sina "regler".
Har texten på hemsidan ändrats nyligen, i samband med Plusgrade? Skulle kunna förklara att personal inte känner till detta?
 
Toppen