Senaste nytt

Carry-on & personal item United

FredrikW

Medlem
Hej,
till veckan bär det av till USA för första gången på länge, med två inrikes united flygningar inkluderat.
Jag och mina kollegor funderar på att resa ganska lätt och bara ha handbagage, men jag kan inte tolka om det är värt det då united inrikes inte verkar inkludera carry-on, bara personal item eller incheckat.
Det ena benet är del av en bokning med genomgående biljett i SAS Plus, och den andra en separat bokat biljett ATL-EWR.

Funderingen är om vi verkligen tjäna något på att skippa incheckat bagage från Sverige, kommer vi ändå att behöva checka in vårt handbagage på united benet? Jag är EBG, så jag slipper kostnad vad jag förstår, men jag vill inte checka in en mjuk weekend bag.

Info- Flight 1: ORD-RDU (genomgående från ARN)
  • SK9833 | Flygplan Boeing 737-700
  • Trafikeras av United Airlines
  • Bokningsklass S
  • SAS Plus Pro
  • 1 väska under sätet (40 x 30 x 15 cm)
    + 2 incheckade väskor

    Separat flight senare i veckan, inte del av annan biljett
    • UA1177 | Flygplan Airbus A320-100/200
    • Trafikeras av United Airlines
    • Bokningsklass S
    • Ingen information


 

ptotheg

Medlem
Också en häst. Skämt åsido. Har någon någonsin blivit nekad att bära ombord något på ett plan inrikes i US? Sinnesjuk cirkus. Folk får med sig väskor in som absolut inte får plats. Inte heller lägger man väskan där man sitter utan längst fram i planet. Avskyr inrikes i US.
 

011430121

Medlem
Också en häst. Skämt åsido. Har någon någonsin blivit nekad att bära ombord något på ett plan inrikes i US? Sinnesjuk cirkus. Folk får med sig väskor in som absolut inte får plats. Inte heller lägger man väskan där man sitter utan längst fram i planet. Avskyr inrikes i US.
Har åkt med AA och deras A321 där de har den nya typen av hatthyllor man lägger dragväskan lodrätt, jag uppskattar att men får in 50% mer bagage i dessa hyllor.
Har inte sett dessa i Europa trots nya Airbus i 320 familjen
 
Toppen