Gus
Medlem
Vi har ju bott på Melia Dunas beach två år på raken och det är en riktigt bra anläggning. Melia Llana är mer inriktat som ett vuxenhotell jag har för mig att dom har 16 års gräns, det ser dock riktigt fint ut. Alla hotellen ligger bredvid varandra.
Vi bodde på Sol Dunas. Om jag fattat rätt så sitter Melia Dunas ihop med Sol Dunas. Bor man på något av de hotellen så får man utnyttja alla pooler (förutom 1 pool som endast är för vuxna på Melia Dunas?). På Sol Dunas finns det jättekul vattenrutschbanor, speciellt kul om man reser med barn men även vi vuxna hade otroligt kul där.Tack!Hade ni all-inclusive? Isf var det hygglig nivå på käk och drinkar? Kunde man få sig en whisky före maten eller bara icke namngivna neutrala sorter?
På Sol Dunas fick vi välja mellan två restauranger, vi hade all inclusive. Det är buffé till frukost och lunch (och middag om man vill). Till middagen omvandlas en av restaurangerna till à la carte. Middagen var jättemysig och god men kanske blir lite tröttsamt om man stannar mer än en vecka.
Den stora buffé-restaurangen är stor och väldigt ocharmig. Där åt vi bara frukost. Den mindre restaurangen har en liten grillbuffé till lunch och som sagt trevlig bordsservering på kvällen.
På Melia Dunas ingår det massa restauranger och kvaliten såg hög ut. En stor nackdel dock är att varje morgon var man tvungen att ställa sig i en lååång kö för att reservera ett bord. Nu var vi där på höstlovet men gissar att kön tog bortåt en timme. När man kom fram kunde platserna vara slut hörde jag.
Man kunde få sig en whisky före maten men det var någon lokal sort. Ölen var god och likaså caipirinhan!
Överlag var vi otroligt nöjda med Sol Dunas och hela Kap Verde. Vi bokade direkt hos Sol Dunas, betalade 1700 kr natten för 4 personer (två vuxna och två barn) med all inclusive.