Jag tycker det var okej, typ bra mitt-i-mellan business produkt, jag tyckte det var prisvärd det var 5000+ billigare per person en något annat som jag kunna hitta da jag bokade. Business class från Köpenhamn till Lisbon var vanlig economy seating med fritt säte i mitten, enkel men ok servering. Fin service. Från Lisbon til Cancun också bra. Lite konstig seat layout (https://www.seatguru.com/airlines/TAP_Portugal/TAP_Portugal_Airbus_A330-200_V5.php) men fungade bra. Vi sad A3-A4-A5 ut och DFJ5 hem både funkade bra, men såklart bättre på samma rad om man ska prata lite. Maten var jag inte speciellt förtjust i.. Allt maten serveras på en gång på en bricka. Dryck med fokus på Portugal och t.ex. lokal sparkling wine och ingen Champagne. De serverar inget att dricka pre-departure. Service var helt okej och utan problem. Jag sov bra.
Jag testade också till Washington DC (Dulles Airport) på en jobbresa ensam, och hade samma upplevelse. Lounge i Lisbon är mycket crowded (typ folk står upp och sittar på golvet i peak perioder). Mycket bra servicerat bar som erbjudar rikgtig bra drinks, f.ex. port & tonic samt gin & tonic.
Om prisen är bra skulle jag inte tveka att resa med TAP igen. Man får också bra Eurobonus poäng, 200% av miles flown - också på billigaste business pris.