rundaqvisten
Medlem
Satt i helgen i ett väldigt långt samtal med SAS kundtjänst (2h kö + 1,5h samtal) för att boka om en bonusresa från EWR från Plus till Business.
Resan går från EWR till CPH via OSL, och endast EWR-OSL syntes på SAS.se. Men det fanns bonusbiljetter OSL-CPH, så kundtjänst kunde boka det som en resa.
Jag ankommer kl 08:15 och jag ser nu att killen på kundtjänst bokat in mig på 09:15-flyget från OSL, trots att jag bad om 10:15.
Hur lång tid bör man ha för ett byte på Gardermoen? Måste jag ringa kundtjänst igen?
Och, kan jag vara säker på att SAS checkar vidare mitt bagage på den resan, eller måste jag checka ut/in själv? (Fick svaret ’troligen’, vilket inte gör mig helt lugn)
Resan går från EWR till CPH via OSL, och endast EWR-OSL syntes på SAS.se. Men det fanns bonusbiljetter OSL-CPH, så kundtjänst kunde boka det som en resa.
Jag ankommer kl 08:15 och jag ser nu att killen på kundtjänst bokat in mig på 09:15-flyget från OSL, trots att jag bad om 10:15.
Hur lång tid bör man ha för ett byte på Gardermoen? Måste jag ringa kundtjänst igen?
Och, kan jag vara säker på att SAS checkar vidare mitt bagage på den resan, eller måste jag checka ut/in själv? (Fick svaret ’troligen’, vilket inte gör mig helt lugn)