Senaste nytt

Bytestid i Shanghai?

Jag funderar på om jag ska boka om för att få mer bytestid, vad tror ni?
Har Eva till Taipei 20.10, sen har jag Malaysia dagen efter 08.00 till Denpasar via Kuala Lumpur.

Jag funderar på om jag ska boka om för att få mer bytestid, vad tror ni?
Har Eva till Taipei 20.10, sen har jag Malaysia dagen efter 08.00 till Denpasar via Kuala Lumpur.
Du skrev att du åker i december. Jag hoppas inte det händer men snöoväder kan hända och lång försening som följd.
I vanligt fall är 8 timmar tillräckligt gott och väl för byte mellan två internationella flygningar i Shanghai, men som sagt, det finns alltid risk när man reser med två eller flera separata biljetter.

Jag kommer inte åt min bokning på Malaysias sida. Tänkte ändra till avgång på eftermiddagen från Taipei istället för 08.00.

På så vis kan jag bli sen ner till Shanghai och ändå hinna dagen efter med flyg på morgonen från Shanghai till taipei.

Om SAS skulle anlända så sent att jag missar Eva-flighten. Har man rätt att bli ombokad då, eller hur gör de inom star alliance?. Biljetterna är separata.

Om SAS skulle anlända så sent att jag missar Eva-flighten. Har man rätt att bli ombokad då, eller hur gör de inom star alliance?. Biljetterna är separata.

Du har i princip inte rätt till någonting förutom att köpa en ny biljett. Det är risken man tar när man reser på separata biljetter.

Sedan händer det ibland att bolag är snälla, men det är inget man ska räkna med.

Jag har gjort några intl-intl transfers i Shanghai och 2:00-2:30 i bytestid brukar normalt fungera fint.

Visserligen måste man gå in i Kina, hämta ut bagage etc men det har alltid varit förvånansvärt effektivt på Pudong.

Nu har jag inte koll på SAS punktlighet på sträckan men åtta timmar låter ju som mer än tillräckligt, och är det en genomgående biljett borde väl normala regler gälla kring ombokning om inkommande flyg var sent.

Toppen