Senaste nytt

Byter Loyality för flyg med KLM

mrestes

Medlem
Jag har ett flyg bokat med KLM nästa år. Mitt Flying Blue nummer är registrerad som Loyalty programm.

Någon vet hur/om jag kan byta det till Eurobonus nu när SAS är i SkyTeam? Jag lyckas inte hitta något sätt när jag är inloggad hos KLM.

Ja, ta bort bonus programmet helt och lägg sedan till Eurobonus. Alternativt gör det på flygplatsen vid checkin.

Det är dock alltid en risk att det krediteras till Flying Blue då du onekligen verkar ha varit inloggad när bokningen gjordes.

Ja, ta bort bonus programmet helt och lägg sedan till Eurobonus. Alternativt gör det på flygplatsen vid checkin.

Det är dock alltid en risk att det krediteras till Flying Blue då du onekligen verkar ha varit inloggad när bokningen gjordes.
DVS går ut från Flying Blue som program? Nja, jag har redan poäng där, men för just denna flyg skulle jag ville få Eurobonus.

Kontaktade KLM via deras WhatsApp (hittade den i deras app). De löste problemet hyfsat snabbt. Nu syns bokningen i mitt SAS app med mitt Eurobonus. Får hoppas man får poäng för flyget när det blir av.

Kontaktade KLM via deras WhatsApp (hittade den i deras app). De löste problemet hyfsat snabbt. Nu syns bokningen i mitt SAS app med mitt Eurobonus. Får hoppas man får poäng för flyget när det blir av.
Många som gjort samma sak och sedan har ändå poäng krediterats till annat program. Viktigt att de uppdaterar alla fälten för bonusprogram, och inte bara ett av dom. I ditt fall är det FQTV som måste uppdateras, annars kommer poängen komma till Flying Blue, FQTS ger dina förmåner från Eurobonus så har du otur är det enbart FQTS de ändrat.

Tack för mycket detaljerat svar. Finns det ett sätt man kan se om FQTV är uppdaterat? Eller behöver man chatta med dem igen?

Toppen