Ja, det kommer ske en kreditkontroll. Vet ej hur länge du haft ditt Premium, men om du har haft det innan de införde reglerna om kreditkort för några månader sedan, så kommer det nya Elite-kortet att vara ett kreditkort, och inte ett charge card. Det kommer således ha en fast kreditgräns som inte går att ändra, till skillnad mot charge card som har en "flytande" kreditNågon som har koll på om Amex tar en ny kreditkoll när jag ber om att gå från Premium till Elite?
Edit: Och tillgodoräknar de min redan inbetalda premie på Premiumet eller åker jag på 4K?
MVH
Enligt Amex: nejOm man har Premium kortet (charge card) och skulle vilja byta till Elite så kommer man alltså få kreditkortet? Man kan inte "uppgradera" och samtidigt ha kvar charge card?
Enligt Amex: nej
Jag svarade på den andra frågan, inte den förstaEnligt kundtjänst och verkligheten för mig så är det JA.
Det är inte samma produkt och ingen "uppgradering". Jag och fru fick varsin UC gjord (hon har extrakort).
Jag svarade på den andra frågan, inte den första. Det blir ett kreditkort om det blir en ny ansökan (även byte Premium -> Elite). Man kommer inte undan den regeln - om de nu inte gjort ett seriöst undantag för dig.