Senaste nytt

Byte i Auckland - Får man lämna flygplatsen?

Impendill

Medlem
Japp, säg bara in när du checkar in att du vill ha den checkad bara till AKL. Iom att du har övernattning så är det inget konstigt med det.

Då är det inga konstigheter att checka in den dagen efter till NSN?
Många frågor, men vi vill ju inte råka ut för att göra bort oss bara för att vi antagit att det varit på ett visst sätt.

Tack för hjälpen Johan!
 

Martin Gren

Medlem
Nelson är väl ingen internationell flygplats så även om du skulle vidare direkt är jag tämligen säker på att du måste förtulla bagaget i Auckland i alla fall. Så det lär inte vara några problem med övernattningen. Vill du inte dra in till stan kan jag rekommendera Novotel på flygplatsen. Ligger precis utanför international arrivals. Är en promenad på ca 5-10 minuter till domestic terminalen. Finns även en buss man kan åka med.
 

Impendill

Medlem
Nelson är väl ingen internationell flygplats så även om du skulle vidare direkt är jag tämligen säker på att du måste förtulla bagaget i Auckland i alla fall. Så det lär inte vara några problem med övernattningen. Vill du inte dra in till stan kan jag rekommendera Novotel på flygplatsen. Ligger precis utanför international arrivals. Är en promenad på ca 5-10 minuter till domestic terminalen. Finns även en buss man kan åka med.

Tack!
Bodde där i vintras då jag hade slutdestination auckland. Mycket trevlig vy över runways:)
 

Martin Gren

Medlem
På de mindre flygplatserna finns inga säkerhetskontroller. Man knallar bara till gaten och går på (efter att ha checkat in såklart)
 

NyfikenGrau

Medlem
Finns väl fortfarande flera smålinjer till Arlandas terminal 3 som inte har säkerhetskontroll på avreseorten, om planet tar max 19 pers eller hur det är. Åkt så flera gånger till ARN, rena drömmen :)
 
Toppen