Senaste nytt

Byte av fly i Shanghai (PVG)

HansO

Medlem
SAS har senarelagt utresan från Köpenhamn till Shanghai i Maj.
Detta innebär att vi inte kommer att landa förrän 17.05 i Shanghai
Jag skall åka vidare på en separat biljett som jag köpt för poäng med EVA Air kl 20.00 samma kväll.
När jag ursprungligen beställde biljetterna hade jag 6 timmar på mig med bytet och då det var inga problem.
Tack vare tidtabellsändringen har nu tiden krymt till 3 timmar.
Nu till mina frågor!
Tror ni att det kan bli problem att hinna på 3 timmar?
Kan man checka in väskan hela vägen till Taipei och slippa ta ut den i Kina trots separata biljetter men innom Star Allians ?
 

Davvelavve

Medlem
Jag bytte till Eva från Lufthansa på PVG, mycket rörig process vid transfer desken där folk samlades i grupper för att gå ett varv runt kameror för att kolla tempen.

På hemvägen var inte transferdisken öppen så fick göra en 24h transit visa. Det var jag och tre norrmän före i kön och det tog nästan 1.5h medans kineserna gick igenom våra pass och filma dom eller va dom nu höll på med. Detta var vid nyår.
 

Johlai

Medlem
Du kommer behöva checka in ditt bagage på nytt. Räkna med 1:30 till 2 timmar från det du lämnar planet tills du är vid EVA Gate. Det kan klart gå snabbare men man vet aldrig med passkontrollen hur det går. Senast jag åkte SK997 och byte till inrikes tog det runt1:30. Åker du första veckan av maj kan du räkna med mycket folk på Pudong då det är högtid i Kina.
Trevlig resa
 

Lagerman

Medlem
Precis som @Johlai skriver så brukar jag räkna med en ca 2 h process att göra transit på PVG (för mig dock oftast till domestic). Därmed borde dina 3 h vara okej. Men som sagt räkna med att du kommer behöva ta ut bagage och checka in igen och därmed köra hela immigrationgrejen.
 

jacoph

Medlem
Kan vara värt och se om du kan skaffa en reseförsäkring som täcker missade anslutningsflyg.
 

NotRyan

Medlem
Jag skulle undersöka om det finns bonusplats dagen efter, och om det finns, ta en natt i Shanghai och slippa stressa.
 
Toppen