Senaste nytt

Byta terminaler på Heathrow

Link

Medlem
Hej! Till vintern blir det en resa med Oman Air genomgående biljett Stockholm-London-Muscat där första sträckan är med SAS. Om jag förstår det rätt så anländer vi till Heathrow terminal 2, vi avgår från terminal 4 tre timmar senare och alla bra Oneworld-lounger (som Oman air tillhör) ligger i terminal 3.
Då kommer frågan, är det vettigt att hoppa runt mellan terminalerna eller ska man bita i den sura och ta plaza-loungen I terminal 4 som ingår? Då vi bägge saknar ETAn för GB så vill man helst inte lämna air-side

Last edited:
Hej! Till vintern blir det en resa med Oman Air genomgående biljett Stockholm-London-Muscat där första sträckan är med SAS. Om jag förstår det rätt så anländer vi till Heathrow terminal 5, vi avgår från terminal 4 tre timmar senare och alla bra Oneworld-lounger (som Oman air tillhör) ligger i terminal 3.
Då kommer frågan, är det vettigt att hoppa runt mellan terminalerna eller ska man bita i den sura och ta plaza-loungen I terminal 4 som ingår? Då vi bägge saknar ETAn för GB så vill man helst inte lämna air-side
Vi åkte Köpenhamn-London-Orlando på sportlovet, då landade SAS på T2 The Queens Terminal. Hade 1h att byta till T3 där Virgin avgår, det var tight, blev en småjogg, buss, småjogg, hann exakt. Stökigt att byta termialer på Heathrow... bara testat Plaza loungen i T2 och den är inte mkt att rapportera hem om...

Vi åkte Köpenhamn-London-Orlando på sportlovet, då landade SAS på T2 The Queens Terminal. Hade 1h att byta till T3 där Virgin avgår, det var tight, blev en småjogg, buss, småjogg, hann exakt. Stökigt att byta termialer på Heathrow... bara testat Plaza loungen i T2 och den är inte mkt att rapportera hem om...
Fick ni bagaget incheckat hela vägen mellan SAS-Virgin? :)

Hej! Till vintern blir det en resa med Oman Air genomgående biljett Stockholm-London-Muscat där första sträckan är med SAS. Om jag förstår det rätt så anländer vi till Heathrow terminal 2, vi avgår från terminal 4 tre timmar senare och alla bra Oneworld-lounger (som Oman air tillhör) ligger i terminal 3.
Är du säker att du kommer in på T3 med ett boarding pass för T4?
Jag skulle inte börja leka runt med terminalhopping med "bara" tre timmar, även om du skulle komma in på "fel" terminal. Bussen är inte snabbast i världen, så räkna med 25-45 min från T2-T3, och gud vet hur länge från T3 till T4.

Sedan flera år är det vanligaste budet att du inte släpps in på någon annan terminal än den ditt flyg avgår från, inklusive uppgifter från folk som försökt och blivit nekade.

Jag antar att ni flyger ekonomi annars är det - enligt uppgift - absolut inget fel på Qatars lounge på T4 som jag har för mig kräver business-biljett. På oneworld.com står det dock att det är sapphie/emerald lounge också men jag skulle inte lite på det med tanke på hur Qatar uppför sig på andra flygplatser, typ Singapore. Det är värt att notera att oneworld.com inte lyckats få med Oman Air äverhuvudtaget trots att de varit med i oneworld ett tag nu.

Sjukt otydlig beskrivning:

1780582344702.png

Och, nej, med bara tre timmar skall du INTE försöka dig på terminal 3 även om det mot förmodan skulle fungera att komma in

Toppen