Om det är SAS du är missnöjd med hur de hanterar sina passagerare är det snarare flygbolag du ska byta och inte vart du har ditt bonuskort.
Om du fortsatt måste flyga med SAS kommer det fortfarande vara samma problem som innan men det är högst troligt att den hjälp som de ger kommer att prioriteras till deras egna statusinnehavare framför andra inom star alliance. Du kommer med andra ord inte ha något att vinna på att ha ett TK gold, Aegean Gold, Lufthansa Senator eller motsvarande om du får problem med SAS flygningar, där kommer Eurbonus Gold slå högre med största sannolikhet eller likställas med andra gold inom star alliance.
Jag förstår det som att byta goldkort för att byta bolag han kommer att resa mest med.
Men men ska nog ta det lite fillosofiskt för vad somm händer vid fel och rikata in sig på allmäna service och vad man tycker om den.
Jag sitter fast i JNB och igår var det stop i ZRH. Då fick jag en ny confermerad biljet på nästa leg. När vi kom till JNB så är biljetten cancelerad och jag får ett senare plan. Tja vad göra det e Afrika. Men man kan nte byta bara för att ngt funka dåligt då kan man inte flyga ngt bolag, möjligen North Korean då.