Senaste nytt

Byta flyg på Oslo flygplats - Hinner vi?

Ifall man skulle missa sin connection kan man räkna med att SK sätter en på en UA eller AC flight till NYC då eller är det bara att vänta en dag?
Är allt på samma biljett är de ju tvungna att hjälpa till med ombokning. Eftersom flyget till New York går så pass tidigt på dagen finns det ännu anslutningar via exempelvis Frankfurt så jag kan inte tänka mig att de skulle tvinga er att stanna ett dygn i Oslo.

GOT-(OSL)-EWR med SK och 40 min connection (1 incheckad väska) är det något ni skulle våga er på? Tillochmed på CPH skulle jag känna att det är gränsfall.

Gjorde i December ett byte i Oslo till USA och så länge planet är i tid så hinner man lätt, tog max 10min för oss att gå från Sthlms flyget till New York flyget.
Min oro var snarare att SAS morgonflyg från Sthlm hade varit försenade nästan varje dag innan när jag kollade upp och även då vi reste var planet försenat så vi hade ca 25min på oss och det var faktiskt gott om tid för oss denna gång..

Tack för snabba svar, det gäller som sagt att hoppas på att flyget ut från GOT är i tid. Om det är det så ska det inte vara några problem.

Enligt Expertflyer har dock WF325 på GOT-OSL 67% on time frequency och 18 min snitt i försening. Känns lite risky och blir man omslussad via FRA så har ju större delen av dagen gått. Extra riskabelt om man vill köra OptionTown på OSL-EWR sträckan.

Kan ha fel, men har inte OSL en EWR avgång med UA runt klockan 11.00?

Ankomst med WF blir det inte buss till terminalen?

Vid tajta connections är det alltid smart att förboka ett säte så långt fram i kabinen som bokningen tillåter. Då kommer du av planet tidigare och kan utan vidare spara 3-4 minuter...

Hade en tight connection på OSL häromåret. Kom från TOS och skulle vidare mot ARN. Flighten från TOS blev sen och alla med anslutning till vidare flighter hanterades utmärkt. Minns att vi fick gå en genväg till anslutningarna. Gategeografin på OSL är vänlig mot sådana problem. Möjligen är det värre med inrikes-utrikes.

Vi har 40 minuter när vi landar i Oslo, borde gå bra då allt är bokat på samma biljett (widerö + SAS) i värsta fall lär man väl bli ombokat till ett senare plan. Men det tror jag nog inte.

Toppen