Senaste nytt

Byta EBD til Miles & More?

Självklart ska du byta till M&M. Eventuellt kan du även klara EBD om du flyger en del SAS också för att det passar schemat bättre. EBD är dock ganska värdelöst om du redan bokar i C - du får ju inga uppgraderingar - den enda fördelen är väl att poänguttag kan vara lite bättre än inom M&M.

Jag skulle kunna nå HON om jag lade mitt flygande på LH group, men tyvärr då kostnaden för mitt flygande är viktig är det inte hållbart såsom det ser ut just nu. I år har jag BA GGL/CCR, AY Platinum, SK EBD och eventuellt blir det även SkyTeam status beroende på några kommande bokningar.

En kanske liten offtopic fråga, men testar här istället för att skapa ny tråd.

Om jag idag blir medlem i Miles&More, är det samma som hos SAS/EuroBonus att min period för status gäller from dagen man skapar kontot och 1 år framåt?

En kanske liten offtopic fråga, men testar här istället för att skapa ny tråd.

Om jag idag blir medlem i Miles&More, är det samma som hos SAS/EuroBonus att min period för status gäller from dagen man skapar kontot och 1 år framåt?

Nej, det är kalenderår som gäller för status.

OT: nästan alla program jag är medlem eller har varit medlem i har kalenderår. SAS är ett undantag, samma med British Airways. På rak arm vet jag inte vem andra som kör annat, men t.ex alla amerikanska bolag har kalenderår, samma med hotellen, AirFrance/KLM. Utgå från kalenderår som standard är mitt tips.

OT: nästan alla program jag är medlem eller har varit medlem i har kalenderår. SAS är ett undantag, samma med British Airways. På rak arm vet jag inte vem andra som kör annat, men t.ex alla amerikanska bolag har kalenderår, samma med hotellen, AirFrance/KLM. Utgå från kalenderår som standard är mitt tips.
Tack @Senator , det känns som ett bra system att köra per kalenderår. Då tar jag och signar upp mig för Miles&More. Hittade några saker i den shoppen jag ville köpa (modell plan :) ) då var man tvungen att registrera sig vad jag förstod.

Lite Off Track här, men SJ Prio har årsbrytdag på exakt den dagen du ansökte om medlemskap, för mig bryts intjäningsåret den 28/3...

Toppen