Senaste nytt

Byta EBD til Miles & More?

BBJ Driver

Ny medlem
Jeg vurderer å bytte program til M&M.
Etter å ha byttet jobb, er de fleste av mine flygninger med Swiss i C fra ZRH til Singapore.

For tiden har jeg EBD, men vurderer om det kanskje er best å flytte over til Swiss M&M siden jeg bor i Sveits, og gjør 80% av mine flygninger med Swiss.

Jeg har EBD i 12 måneder fra nå, så jeg tror det er den beste tiden for å bytte over.
Hvis jeg må fly E privat, kan jeg jo bruke EBD for å oppnå de fordeler som jeg måtte trenge.

Spørsmålet er om jeg har noe å vinne/tape ved å bytte fra EBD til Senator(forhåpentligvis innen 12 måneder), og om jeg oppnår bedre service/fordeler med M&M Senator siden jeg flyr mest med Swiss?
Jeg flyr ca 12 t/r i C fra ZRH til Singapore eller Dubai i løpet av 12 måneder.

Vi booker C flex, så spørsmålet er også hvor lang tid det vil ta å oppnå Senator status?

Espen

Med det resmönstret skulle jag absolut byta till Miles and More. Bättre service och bättre förmåner, speciellt som du reser med Lufthansagruppen. Det är en no-brainer.

I flex business räcker det med fyra tur-och-retur till Singapore för att nå senator.

M&M: jeg gjorde det samme for 15 år siden og lod Eurobonus sejle og kørte alt på M&M. Men så ændrede de program og man skal betale uhyrlige skatter og fuel surcharge for at indløse (redeem) pointene. For 400,000 miles (som jeg er nødt til at bruge før de rådner op) får jeg nu stort set ikke mere end hvis jeg havde købt friske billetter. Fordi afgifterne er så høje. Det eneste gode ved at have et FFT eller Senator kort er, at disse gælder i 2 hele kalender år. Så har man lounge access (udenfor Scandinavien) og baggage...!
Måske få dit Senator kort og tjene point til et andet *A program som f.eks. A3, TK, eller SK?

M&M: jeg gjorde det samme for 15 år siden og lod Eurobonus sejle og kørte alt på M&M. Men så ændrede de program og man skal betale uhyrlige skatter og fuel surcharge for at indløse (redeem) pointene. For 400,000 miles (som jeg er nødt til at bruge før de rådner op) får jeg nu stort set ikke mere end hvis jeg havde købt friske billetter. Fordi afgifterne er så høje. Det eneste gode ved at have et FFT eller Senator kort er, at disse gælder i 2 hele kalender år. Så har man lounge access (udenfor Scandinavien) og baggage...!
Med det resemönster som anges så är det inte en fråga om Senator utan om HON Circle!!

Min "rule of thumb" (som inte stämmer 100%), är att det lönar sig i längden att vara statusmedlem på det bolag som åker oftast med och inte via en partner. Jag har sedan 1999 haft någon form av Star Gold
EBG
United Premier Executive
Senator sedan 2001

Jag har haft "dubbla" Star Gold några år: just nu är jag EBG och Senator men bor i Sverige. Som boende i Schweiz skulle jag köra på Miles & More + Swiss Amex Platinumkortet: Credit card for Switzerland | SWISS Miles & More credit cards Jag har detta själv

Fördelar med Senator
"Alltid" plats på bonusresor i ekonomi och business med Lufthansa
Senator Companion Award (medföljare kostar bara 50%)
Access till Swiss First bonusresor
Access till Singapore Airlines First
Bättre access till Lufthansa First
FlySmart Awards globalt är ofta bra värde
24/7 kundservice som fixar mycket
Status gäller i två år
Upgrade voucher

Nackdelar med Miles & More
Relativt dyra avgifter på bonusresor
Intjäning på "billigare" biljetter
Dåligt värde att uppgradera med miles

Men reser du i business som du gör, i bokningsklasser från "Z" och upp är det ett bra program. Jag känner också att jag får väldigt mycket mer "recognition" som Senator än vad jag någon gång har fått som EBG eller UA Premier Executive. Men, är du "bara" i Schweiz i 2-3 år så hade jag funderat att inte göra det.

Jeg kommer til å bli boende i Sveits i all overskuelig fremtid (gift med local), så det ser ut som at jeg absolutt burde bytte.
EBD er så langt en STOR skuffelse, og det ser ikke ut som man får noen fordeler whatsoever hos andre Star Alliance carriers.

Toppen