Senaste nytt

Byta Amex SAS Elite till Amex Platinum?

Funderar på att byta mitt SAS Elite till Platinum. Jag har >500k i spend per år och jag brukar få min andra "2-4-1" voucher redan innan sommarn har börjat. Har ca 500k Eurobonus sparat och 3st "2-4-1" voucher - borde få en ny snart och en som brinner inne kanske.

Annars har jag Starwood/Mariott Bonvoy Lifetime Gold, men med Amex Platinum så får man Hilton Gold och det är inte helt fel. Sen slipper man dem plastiga korten.

Sen har jag en del spend på "SAS EuroBonus World Mastercard Premium", kanske 100-200k och har just nu högsta nivå på Fly Premium - men jag fattar inte vad den bonusen är bra för.

Årskostnad och försäkringsvillkor ser jag som "samma-lika" mellan Elite och Platinum. Conciergen är borta, trots de höga avgifter. Å andra sidan har conciergen aldrig funkat bra i Sverige/Stockholm.
 
Sen har jag en del spend på "SAS EuroBonus World Mastercard Premium", kanske 100-200k och har just nu högsta nivå på Fly Premium - men jag fattar inte vad den bonusen är bra för.

Du behöver inte ha någon som helst spend på SAS Eurobonus Mastercard för att erhålla FlyPremium rabatten.

Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium

Har du läst vad rabatten innebär? Och om du har det, vad är det isåfall du inte förstår?
Jag frågar inte för att låta uppkäftig, utan för att kunna hjälpa dig att förstå.
 

palmen

Moderator
Jag kör båda korten normalt för att få det bästa av båda världar. Behöver baspoäng från Elite och eurobonuspoäng. Från platinum får jag allt annat kopplat till resor med försäkringar, lounger, status mm.
 
Du behöver inte ha någon som helst spend på SAS Eurobonus Mastercard för att erhålla FlyPremium rabatten.

Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium

Har du läst vad rabatten innebär? Och om du har det, vad är det isåfall du inte förstår?
Jag frågar inte för att låta uppkäftig, utan för att kunna hjälpa dig att förstå.

Det lugnt. Jag tror "Canadien" besvarade min fråga faktiskt, så "Fly Premium" kanske är ett sidospår i denna tråd.

Jo, FlyPremium använder man lämpligen när man har slut på Amex-vouchers. Just nu mitt i pandemin är värdet på FlyPremium lite begränsat då de flesta som du sitter på vouchrar och högar av poäng.
 
Toppen