Senaste nytt

Buy Miles Alaska Air

Är det inte släppt på de reglerna?

Kan meddela att det funkar, jag köpte på mig några mil idag bara för att testa. Efter några minuter var milen inne på kontot. Dom har en kampanj som pågår nu, inget lukrativt iofs med dagens dollarkurs:

10,000–19,000 miles 20% bonus miles
20,000–39,000 miles 30% bonus miles
40,000–60,000 miles 40% bonus miles

Är det någon som har köpt miles i deras tidigare promotions och har lyckats använda dessa till att boka några bonusresor?
Om så är fallet, hur var er erfarenhet (fanns det bra tillgänglighet, gick det enkelt att boka online eller att ringa in och tillkom flygbränsletillägg)?

Jag sitter på en hel del Alaska-miles som jag köpte när jag var ny i BC-träsket.
Har bara använt dem en gång och då var det för att boka Cathay First HKG-PEK. Använde BA för att söka efter tillgänglighet och ringde sen och bokade. Såvitt jag kan minnas så var det en trevlig person jag pratade med som inte hade några problem att boka det jag ville. Avgifterna som tillkom var väldigt låga - kommer inte ihåg exakt, men under 50 USD iaf (kan nog ha berott på att jag bokade CX från Hong Kong - tror mig ha sett att det blir dyrare med andra bolag).

Vissa bolag (t.ex. Emirates) går bra att boka online, men bland annat Cathay måste man ringa in för att boka.

Det är väl egentligen två saker som är lite negativa:
* Man kan inte blanda olika bolag i en awardbokning.
* För de flesta partnerbolag så är awardtabellen USA-centrisk, dvs det finns bara möjlighet att boka awards till/från USA. Just Cathay är ett undantag som faktiskt har intra-Asien-awards.

:mad::mad::mad: Då blir det tillbaka till gå med planeringen av sommarresa -17. Men Usa-Europa är fortfarande oförändrat och det ska ju gå att flyga 380 mellan JFK-MXP.

Toppen