Senaste nytt

Butterstangen!?...(Lufthansa catering)

Helt rätt!
Flög nyligen DUS-Bucharest med restid 2.20 ditresan en helt oätlig grov och då menar jag grov sandwish me syntetisk smältost.
Återresan en riktigt god veg-pizza slice. Däremot gick de stänigt omkring med drinkvagnen. Dock lite svårt dricka sig mätt på vitvin :eek:
Håller med hustruns konstaterande på utresan, bättre med en bra buy-on-board till vettiga priser än detta.

Problemet att äte innan ombordstigning är utbudet när man kommer till en ny lounge. På utvägen åt vi en förstärkt frukost Senator loungen i DUS, men det ätbara vid Bucharestloungen var chips och åter chips samt youghurt i mängder.
Flygbolagens loungeguider är oftast knapphändiga. Finns det någonstans (utöver det utomordentliga recensioner man finner här på BC) där man kan läsa om utbudet på samtliga lounger?
Ytterligare fråga;
På inrikesloungen ARN är det brukligt att ta med en burgare eller sandwish. Hur är generellt på internationella flygplatslounger. Är det acceptabelt att köpa med något ätbart och förtära i loungen?

Lite bilder från Eurowings igår..en kvällsflight& en morgonflight...

Inte mycket att tugga på...

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    102,4 KB · Visningar: 186
  • image.jpg
    image.jpg
    106,5 KB · Visningar: 183
Finns en väldigt intressant tråd om detta på Flyertalk, om inte du har läst den redan. "The Notorious Breadstick" tas upp i den.

LH in Europe - downgraded catering (J+Y) - FlyerTalk Forums

Vad som framgår i tråden så tenderar LH att anpassa sin catering efter den konkurrens som finns på sträckan. Två sträckor med samma flygtid kan med andra ord ha helt olika catering koncept, t.ex MUC-AMS och MUC-GOT. Jag antar att LH är enda operatören på MUC-GOT, därav det sämre catering konceptet.
Jag fick en sån för ett tag sedan på ARN-FRA om jag minns rätt. (Det var iaf inte GOT.)
Tyckte det var en intressant exotisk sak att prova. Men kanske inget jag skulle välja igen...

Toppen