Förlåt att jag bumpar en gammal tråd, men jag undrar om det är någon med aktuell kunskap om inlösenavtal med Amex, specifikt för ett företag som inte är med i något bransch-samarbete typ svensk handel.
Bakgrund: Jag håller i en hyfsat stor fakturering (≈100 Mkr) där vi erbjuder "alla" betalsätt, faktura, e-faktura privat, e-faktura företag, pdf-faktura, autogiro och kreditkort. Jag vill nu bredda utbudet av kreditkort.
Vi har visserligen en antik terminal någonstans, men 99,9% av kreditkortsbetalningarna är på nätet ("Card Not Present") och sköts då dels av Klarna, dels av Nets. (Inom parentes kan nämnas att Klarnas prismodell är sjukt mycket dyrare på den typen av debiteringar vi gör.) I båda kanalerna erbjuder vi Mastercard och Visa. Vi har egna inlösenavtal.
Hur som helst, jag ser en möjlighet att lägga till Amex också. Det enda vi egentligen behöver är att sluta ett eget inlösenavtal. Så där kommer frågan - är det någon som har input kring kostnader och ev. krångel med att skaffa avtal med Amex? Eller något annat tips?