Senaste nytt

Bussar blir avbokade i sista sekund

Jag hyr ibland minibuss och den sista tiden har jag haft problem med att jag bli uppringd dagen innan jag ska hämta bussen och får veta att det inte finns någon. Det skapar ju en del problem då man hyr en buss av en anledning.

Har detta hänt någon av er? har de löst det på något bra sätt? Dom verkar vara ovilliga att ge mig 2 bilar istället, men jag känner väl att det hade varit en bra lösning.

(Bussen var denna gången hyrd och bekräftad för 6 veckor sedan).

Hyrbilsfirmor gör lite som de vill ibland… är det från en traditionell uthyrare som Hertz osv?

OKQ8 och Circle K verkar ha en mer strikt modell av uthyrning utan uppgraderingar och eller garanterad modell men att man faktiskt får en bil i den klass man bokat, utan strul.

Det är Avis denna gången, men har hänt med Sist och Hertz också. Det dumma är att dom säger att mina "förfrågningar" går igenom direkt utan att gå till stationen (President) men sedan när dom ser det på måndagen innan det är dags så har dom ingen....Något är konstigt med det systemet.

Det är Avis denna gången, men har hänt med Sist och Hertz också. Det dumma är att dom säger att mina "förfrågningar" går igenom direkt utan att gå till stationen (President) men sedan när dom ser det på måndagen innan det är dags så har dom ingen....Något är konstigt med det systemet.
Hyr minibussen från närmsta mack så har du bussen säkrad. Misstänker att hyrbilsbolagens system är komplicerade likt flygbolagens där allt kan gå fel. En annan faktor kan ju även vara uppgraderingar pga status som gör att den minibussen som skulle finnas, inte längre finns. På macken sysslar man inte med sånt vilket gör risken att det skiter sig totalt är mycket mindre.

Hyr minibussen från närmsta mack så har du bussen säkrad. Misstänker att hyrbilsbolagens system är komplicerade likt flygbolagens där allt kan gå fel. En annan faktor kan ju även vara uppgraderingar pga status som gör att den minibussen som skulle finnas, inte längre finns. På macken sysslar man inte med sånt vilket gör risken att det skiter sig totalt är mycket mindre.

Uppgraderingar på hyrbilsfirmor är en stor bluff egentligen. De ger dig vad de råkar ha över i prisklassen över som de behöver minska inventory på och skickar iväg dig. Kunden blir nöjd för den får något den inte betalat för och uthyraren blir nöjd för de har lyckats göra plats på parkeringen.

Och det är inte sannolikt att de skickar iväg en bil som är reserverad specifikt såsom en buss, det är mer sannolikt att den inte varit tillgänglig från början och reservationen inte borde gått igenom.

Toppen