Senaste nytt

Buss från plattan med bara 4 passagerare

Gillar detta. Kanske inte så mycket för tidsvinsten som det faktum att det inte känns så speciellt exklusivt att trängas ihop med 50 andra passagerare som dessutom kommer komma av bussen snabbare eftersom de gick av först.

Men trots allt gillar jag ännu mer att planet får anlända till gate i stället för att man ska skyfflas runt med en buss...

På ZRH blev C hämtade av en Mercedes minibuss har jag för mig.

Fått bussgate 3-4 ggr och då har vi varje gång fått en egen buss i CE som drar direkt.
Inte ett dugg glamouröst åt andra hållet. Fått stå inklämd i en överfull buss en varm dag som F passagerare.

Nu senast i måndags mellan GOT-LHR, samma sak.

Buss från plattan på Heathrow, men nu var inte chauffören snabb nog, utan några passagerare från Y lyckades nog smita in på bussen, för vi var några fler än de 8 som satt i business.

Men överhuvud föredömligt snabb service av BA. Efter passkontrollen, som tog knappt 10 min, ner till bagageutlämingen och min väska hade då redan kommit ut.

Last edited:
Flög FRA-LHR med BA idag. Vi var strax under 50 pax på en 767:a. Har nog aldrig de senaste tio åren flugit med så procentuellt lite passagerare ombord. Dock så var vi lastade till bristningsgränsen med cargo enligt kabinpersonalen.
Dock vid ankost till LHR så skeppades vi sju pax i C med en egen stor buss. De övriga fick vänta. Dessutom såg vi att en tredje bus dök upp, men vad den gjorde har jag ingen aning om.

Toppen