Senaste nytt

BusinessClass.se testar SAS nya businessclasstol

När du ser registreringen på planet från terminalen. Vad som står som seating nu är vad som gäller NU....
Okej, när jag seatade mig och frugan första gången var det 2-2-2 som gällde och nu när jag skulle lägga till vår dotter är det ändrat till 1-2-1, men det betyder alltså inget?

Nej, det betyder ingenting och det räknas inte som något avtal eller löfte.
Ship change (byte av flygplansmodell) är dessutom mycket vanligt förekommande på vissa flygbolag
Blir ni inte också irriterade över Cathay Pacifics ständiga "equipment changes"? | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Sammanfattning - de uppgraderade planen har färre stolar i biz så för att inte överboka ändrar man till den nya konfigurationen redan nu, korrekt uppfattat?

Sammanfattning - de uppgraderade planen har färre stolar i biz så för att inte överboka ändrar man till den nya konfigurationen redan nu, korrekt uppfattat?

Man planlegger flygproduksjonen en viss tid i förvägen også :)

Var nylig med på at Lufthansa hadde "ny biz" satt opp på vår flyvning helt fram til flyets avgangstid, da ble det byttet til gammel biz. Antakeligvis pga teknisk fel på flygplanene så dom måtte endre sin oppsatte schedule. En av de viktigste tingene resenärer bör läre seg i min mening: flygbytter kan skje når som helst :)

Nej, så tror jag inte man kan se det. Just nu har SAS planlagt ditt flyg med ett flygplan som har den nya kabinen. Det sker med hjälp av datorer som slingar planen. Detta kan ändras många gånger.

Om SAS vill säkerställa att Business-kabinen inte överbokas på grund av att man har olika konfigurationer så hanteras detta genom att begränsar antalet platser till försäljning. Detta kan man se genom att plan inte har några platser till salu trots att det finns oproportienligt många platser som inte är upptagna... (Funkar ju enbart i de fall där det är gratis preseating för alla)

Nej, så tror jag inte man kan se det. Just nu har SAS planlagt ditt flyg med ett flygplan som har den nya kabinen. Det sker med hjälp av datorer som slingar planen. Detta kan ändras många gånger.

Om SAS vill säkerställa att Business-kabinen inte överbokas på grund av att man har olika konfigurationer så hanteras detta genom att begränsar antalet platser till försäljning. Detta kan man se genom att plan inte har några platser till salu trots att det finns oproportienligt många platser som inte är upptagna... (Funkar ju enbart i de fall där det är gratis preseating för alla)
Tack, det var det svaret jag ville ha! :)

...och man har landat på sin slutdestination. Har mer än en gång gått ombord, glatts åt en ny kabin eller en liten trevlig op-up bara för att drabbas av ett planbyte och sedan varit tillbaka på ruta noll. Då är man allt lite bitter... ;)

+1
Man er ikke sikker på ny business før man sidder i den og døren er lukket.
Lite OT.

Jag köpte en bijett för VIP buss mellan Jaipur och Agra i Indien för att åka bekvämt.
Ungefär halvvägs till målet gick bussen sönder och vi fick ta en annan buss som passerade.
Det fanns inte plats för alla så fick jag stå vid dörren (inte ens i gången) tills vi kom till en plats där vägen försvann pga översvämning.
Vi fick gå genom floden och ta en annan vanlig buss som väntade på andra sidan floden.
Incredible India rakt genom. :eek:

Slutsats: Det är inte säker på att du kan åka med den stolen du är bokad i även efter dörren är stängd.

Toppen