Senaste nytt

BusinessClass.se testar Lufthansas nya business class

<blockquote><strong>Jacob;36026 wrote:</strong> Det stod i det presskit som delades ut i samband med lanseringen, 3 billion euro. Det låter absurt mycket men jag får förmoda att det inkluderar forskning och utveckling av andra produkter också.</blockquote>
<br />
<strong><em>"Lies, damn lies, and statistics"</em></strong>. Här gillar man ofta att räkna med allt. T.ex. säger BA att man investerar £5mrd. Men det man inte säger är vad man räknar. Jag gissar Lufthansa inkluderar priset på alla nya flygplan som levereras framöver med nya C och F. Det gäller några A380, alla B747-8, samt några A330 som är på väg in. Räkna i hop listpriset på dessa minus lite rabatt, så kommer man nog snabbt upp i en stor summa. Självklart kostar det att ta in 60 flygplan och bygga om dessa, men inte &#8364;3mrd.

<blockquote><strong>Senator;35956 wrote:</strong> Jag har läst genom en rapport från FlyerTalk som deltog på eventet. Gällande LX/AY lösningen så är den perfekt för A330/340 familjen, men skulle inte vara en bra lösning för Boeing B747/777 som har en bredare kabin. Så det är naturligt att bolag med små flottor som AY/LX med en typ av flyg att detta funkar. För Lufthansa skall man han en stol som fungerar på B747-400/-8, A330/340 och A380. <br />
</blockquote>
<br />
Faktum är att Thompson Solution-sätet, som LX/AY valt, nog är det mest flexbla när det gäller kabinbredd.<br />
När det gäller A330/340 kör man ju med konfigurationen varannan rad 2-2-1, varannan 1-2-1.<br />
Men man kan lika gärna få den som:<br />
2-1/1-1<br />
Ren 2-1<br />
Ren 2-2<br />
Ren 2-2-1<br />
Ren 2-2-2<br />
<br />
Beroende av om man istället ska möblera en 777, 747 ÖD eller UD, 380 ÖD eller UD.

Ser mer ut som ekonomi, visst om man känner sin bordsgranne så är det väl bra. Men om man reser ensam och komma sådär nära (med tanke på att man betalar för en premium produkt) känns väl mindre roligt.<br />
<br />
Varför ska det vara så mycket plast runt tv-skärmen, det är 2012... Tycker man borde fått en mer "clean" utformning.<br />
<br />
Jag hade nog inte betalat extra för det där.

Jag har provat ombord på A340-600 och har inget att klaga på. Massor med utrymme och en större skärm än tidigare. Att sitta och ligga i stolen går alldeles utmärkt.

Toppen