Maten här bleknar i jämförelse med Arlanda men trevligt med bemannad bar och glass! Läste någonstans att de skulle ha champagne här men det verkar ha nergraderats till cremant. Ändå helt ok
Nu är baren öppen, grymt utbud på vitt vin måste jag säga. Condrieu, dubbla Chabliser och lite Saint Veran! Måste även imponeras av att de går runt och erbjuder Champagne och ""snacksbricka" redan kl 11.30, fantastisk service!
Gör inte som jag! Trött på riktigt så ställde jag mig i kön till passkontrollen vid F på ARN kl 05:45. Insåg efter passkontrollen att loungen är före passkontrollen. Fick gå sjukt mycket och genom den långsammaste säkerhetskontrollen, tror snittåldern på kontrollanterna var 64 år, någonsin för att få min frukost. Har varit i SAS loungen vid F flertalet ggr men aldrig uppmärksammat den inre loungen. Nåväl frukost där. Efter en tämligen anonym flygning till LHR på säte
10F så ankom jag LHR och tog mig till LH business lounge. Tycker den fått oförtjänt mycket skit här på BC. Alla ingredienser fanns för att blanda en egen old fashioned som sköljds ner med en brittisk pilsner. Nåväl, en promenad senare var jag framme vid SilverKris loungen och efter diverse strul och handpåläggning, dom ville se EuroBonus gold och det jag hade inlagt på telefonen gick ut nov-24. Efter att jag laddat ner ett aktuellt bonuskort fick jag passera. Bra djävla lounge. Inte jättestor men knappt några människor här. Det blev en Laksanudelar och en Tiger till frukost. Till lunch blev det en Singapore Sling, som jag inte druckit sedan The Long bar på Raffels hotel 1995, jag gillade den inte så och gillar den inte nu. Som dessert en Long Island Ice Tea. Jag har fortfarande inte riktigt förstått hur man skall lägga in bilder här. Kanske skall tillägga att detta är en MR för att få i sista 2 benen för julkalendern.
Hej från Korean Air på ICN. På väg hem med SAS. Loungen föredömligt tom så här på kvällen, flera olika matstationer med många olika alternativ. Nudelbar med tusen (nästan) olika sorters snabbnudlar. Bemannad bar som serverar cola zero.
Flygplatsen i övrigt är kanske inte en logistisk fullträff. SAS checkin ligger i andra änden av lokalen från där man kommer in. Sen så är den security som är närmast checkin stängt för kvällen, så då blir det lång promenad igen, för att återigen komma ut på fel sida airside, eftersom gaten ligger vid den stängda säkerhetskontrollen. 8000 steg hittills på flygplatsen...
God förmiddag från Hainan loungen PEK T2 utrikes.
Helt fantastiska nudlar som lagas på begäran, hästlängder bättre än motsvarande på China Eastern PVG tycker jag