Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

Var du med på SK988 inatt?
Nej jag kom med SK987 och fick en svettig toast och en muffins 1h 45min före landning i Seoul. När jag frågade om de inte hade någon yoghurt eller så fick jag bara veta att jag skulle ha fått SMS med informationen att de inte hade kylskåp på flygningen. Åkte i C.

SAS CPH nedre våningen väntar på SK402 till ARN
Frukost här i loungen SAS kunde inte servera sin vanliga frukost på grund av problem med kyla till vagnarna!
Återkommer om det senare
Visa bifogad bild 173655
Blev lite kryptiskt
Även jag i C
Kom med SK988, där de inte kunde servera frukost på grund av det det var något problem att få kyla till vagnarna, detta man nog vetat om redan när maskinen gick från CPH på söndagen
Det fanns hur mycket Vasa Knäcke och muffins ombord till frukost kaffet och te.
ingen info innan serveringen började, även avsaknad av Wi-Fi

Blev lite kryptiskt
Även jag i C
Kom med SK988, där de inte kunde servera frukost på grund av det det var något problem att få kyla till vagnarna, detta man nog vetat om redan när maskinen gick från CPH på söndagen
Det fanns hur mycket Vasa Knäcke och muffins ombord till frukost kaffet och te.
ingen info innan serveringen började, även avsaknad av Wi-Fi
Var champagnen extra varm nu då?

Hej från SAS Lounge Kastrup!

IMG_1969.jpeg

Hälsningar från Korean Air Prestige Lounge vid gate 253, vilken också är gaten som ska ta mig vidare till Guangzhou med OZ.

För er som precis som jag är intresserade av att åka SAS till ICN och sedan vidare så kan jag meddela att det tog mig ca 20min från wheels down tills jag var vid gaten som ska ta mig vidare.

Väldigt smidig passkontroll-automat, noll kö och nya fina transit security maskiner där man inte behöver ta upp något, även noll kö här.

Kommer nog våga boka separata biljetter fler gånger, utmaningen är ju dock på hemresan men då har jag dryga 8h byte istället som nu då 1h 50min.
Bästa vore väl om SAS löste så man kan boka anslutningar med genomgående biljett.

Finns även hotell airside om man vill vara på säkra sidan men det har jag inte testat.
Kan du ta dig till HKG går det att boka genomgående med CX, har själv en bokning i maj, 4,5h byte

Var champagnen extra varm nu då?
Tror inte du har läst något av mina inlägg, jag svarar så här de hade is till Cola Zero i början av flygningen, men när du för detta på tal ingen is till Cola Zero efter middagen!, minns inte om det fanns juice till Wasa Knäcke och muffinsen.
i ärlighetens namn fanns det äpple i gladpack och bananer i mängder.

Hej från SAS loungen på Landvetter.
Lite överraskande tycker jag bättre om utbudet här.
Rågbröd med rökt lax hackad rödlök och pepparrot är gott.
Edit: och riktigt smör till skillnad från Stockholm där det fanns margarin.

Attachments

• IMG_2280.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 62
Last edited:
Toppen