Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

Sista beställningen på Pontus Amex på ARN, ny meny jämfört med när jag var här för två veckor sedan. Tog högrev som påminner väldigt mycket om burgundisk köttgryta, fast med lite pepparrot tillagd. Trevlig och alert personal (de vill väl hem…) - fick påpekande om att det var sista beställningen även på dryck och frågan om de skulle fylla på lite mer i glaset. :D

IMG_7781.jpeg

Jag kunde inte checka in till morgonens flyg SK639 CPH-FRA, inte bara online utan inte heller i automat, vilket aldrig brukar vara ett bra tecken. Ser på FR24 att SK639 har ställts in två gånger senaste veckan och blivit rejält försenad en gång. Jaha, kan bli en ”spännande” morgon på Kastrup imorgon.

Hälsningar från Kanton och China Southern business lounge.
Utbudet är väl OK, varm mat, snacks, kakor, drink-service (de blandar en "First snow" , en mojito och en gin-black tea).
Förvånansvärt lite sittplatser för en hemma-flygplats lounge, där är ett helt band med långdistans som lämnar mellan 20:00 och 01:00.
En timmes väntan på dusch och sedan ett par av dessa, så är vi i form för 12 timmar till CDG
IMG_20260221_233410.jpg

AF loungen på JFK väntar på SK916 till CPH, kort besök i New York tillsammans med @fcx, endast 26 timmar och detta beror på inställt flyg samt försening
@Kris skrev om 20 minuters vänta i säkerhetskontrollen med Fast Track vid hade en 30 minuter innan vi var igenom
AF loungen här på JFK är just nu överbefolkad AF avgår 16,30, 17,30 och 21,30 KLM 17,45 och 21,20 SAS 17,35 vän av ordning (@fcx) undrar hur det blir om SAS flyttar avgångar från EWR till JFK

IMG_3265.jpeg

CDG 2BD, sas contract lounge Extime

Lugnt och ledigt 2,5 timme innan SAS avgångarna till CPH och ARN kl 11.
En trevlig salongsdel som känns som ett vardagsrum.
En avskärmad hörna för lite större sällskap, typ barnfamilj med utsikt österut tror jag ger bra planespoting (om bara fönstren hade varit putsade).
Gårkvällens champagne (CZ) höll nog högre kvalitet den är här 'en France', men loungen är rätt trevlig. 4 varma rätter, diverse småplock, bra ostar, drunkbuffé. Sektion för special kost (ser man inte så ofta).

IMG_20260222_094435.jpg

Hälsningar från lounge Tegel på BER. Proppfullt och sedvanligt omständligt att komma in. En person i receptionen och folk som manuellt skall in med diverse kreditkort/lounge pass. Kö! Man längtar efter bommarna på Kastrup. Genial ide! :) Nåväl... En återställande lunchtallrik innan avfärd norrut.

PXL_20260222_123218092.jpg

Skulle flyga hem FRA-CPH-ARN så jag tänkte skicka en rapport från AF-loungen på FRA T2 (som jag inte sett så många rapporter från) och kanske PP-loungen (Priority Lounge) där. Men icke. Det dansk- franska bolaget ställde in min ena flight och bokade om mig med Lufthansa direkt FRA-ARN, alltså den flight som varje normalt funtad människa skulle valt till att börja med. Tur nog har jag några dagar kvar på mitt Senator-kort, så det blir istället en hälsning från Senatorloungen på FRA T1A där min kvällsvardsbuffé ser ut så här.

IMG_7789.jpeg

Eftersom jag hade bokat exakt 10 SAS-segment till sista mars (julkalenderkampanj) hoppas jag verkligen att original routing credit funkar, även för segmenträknaren. I så fall är det svårt att hitta något fel på att komma hem en timme tidigare och kunna ”dubbeldippa”. Men jag har blivit inklämd på ett mittsäte långt bak.

Last edited:
Guten Abend aus Lounge Tegel BER. Det finns inte så jättemånga sittplatser här så det känns lite trångt även om antalet personer inte är så högt (å andra sidan inte särskilt stimmigt). Buffén idag hyser Currywurst (Berlinsk specialitet), pastalåda, purjolökssoppa och nån slags grönsaksnudlar.

Om ett par timmar är det dags för hemfärd medelst SK2680 efter en trivsam helg i tyska huvudstaden.
20260222_185831.jpg
20260222_185942.jpg
20260222_183446.jpg

Guten Abend aus Lounge Tegel BER. Det finns inte så jättemånga sittplatser här så det känns lite trångt även om antalet personer inte är så högt (å andra sidan inte särskilt stimmigt). Buffén idag hyser Currywurst (Berlinsk specialitet), pastalåda, purjolökssoppa och nån slags grönsaksnudlar.

Om ett par timmar är det dags för hemfärd medelst SK2680 efter en trivsam helg i tyska huvudstaden.
Verkar som trycket lättat från mitt på dagen. Var totalt zoo där vid lunchtid. Samma utbud. Behövs uppenbarligen mer kapacitet på loungefronten på BER.

Toppen