Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

Mimosafrukost hos Pontus!
IMG_1914.jpeg

Hälsningar från MTB lounge på DAC. Det är tydligen här man hamnar när man reser med Air China i ekonomi som Star alliance gold. Air China Business hamnar istället i Sky lounge. Liten loungen med en del banglamat och lite sandwichar. Ingen alkohol då det är ett muslimskt land.

Attachments

• IMG_5614.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 69
  • IMG_5616.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 62
  • IMG_5615.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 58
Vilken belöning!
Ankomst, promenad 7-10min, tåg, promenad 4-5min, säkerhetskontroll, promenad 2-3min, passkontroll, promenad 4-5min, buss runt halva flygplatsen, kort promenad 1min till loungen. Vilken belöning, den tråkiga AirFrance loungen i Terminal 2G.

Tur man inte har bråttom. SkyPriority har egna köer på både Säkerhetskontrollen och passkontrollen, jag reser med MiniSamet, så då blir man dessutom undantagen från SkyPriorty och lotsade direkt hela vägen fram, 4pers före i Säkerhetskontrollen och 1pers före i passkontrollen. Det skall fransmännen ha en eloge för. Men trots detta så tog det nästan 50min från ankomst 2E till 2G där vi skall vidare. Hade man stått i vanliga köerna också får du minst addera 20min.

Förstår nu varför MCT är 1h 20min.

20260214_150538.jpg

Hej från CPH. Extra firande idag och bartendern blandar gärna drinkar - vi valde Limoncello spritz och en dark storm (?) Zucapa rom baserad).
Till lunch serveras köttfärssås, pasta, potatismos samt någon bacon-korv röra.

Attachments

• IMG_1945.jpeg
    IMG_1945.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 80
  • IMG_1946.jpeg
    IMG_1946.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 74
Toppen