Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

Hej från FCL satellit på MUC
IMG_1058.jpeg

kaffe.jpg

Hej från Goldair Handling Lounge Aten, SAS partner lounge på detta resmål. Lugnt med folk, stället är dock inget att skriva hem om gällande lokaler och matutbud bara soppa och div olika mackor. På fikasidan är det rikligt med vinalternativ och relativt mycket "starkfika", på ölsidan är det dock bara två varianter av FIX. Som en äldre norrlänning måste jag dock ge två tummar upp för kaffebryggaren, äntligen slippa dessa jäkla Americanos! :)

Bonjour från Air France Lounge CDG Terminal 2F. Ganska busy såhär på morgonen men det finns gott om sittplatser. Spriten är framdukad men jag hittade ingen champagne. Den finns kanske längre bort, jag var mest ivrig att få i mig lite frukost då det var lite väl tidig utcheckning som gällde.
20260127_071005.jpg

Aspire, Manchester T2
Visst, en bemannad bar och varm frukost.
Men mjölig äggröra och ganska liten lounge med… ja ni ser utsikten.
Två toaletter, så alltid kö.

Säkerligen ganska lågprioriterad flygplats för SAS, men lite pinsamt är det ändå.

Men fick du iaf fast track? Ser att SAS ej har skypriority på security enl skyteam site(men den är inte alltid pålitlig).

MAN är en sån flygplats att om man har otur så får man budgetera 1h i ordinarie security kö.

Last edited:
Men fick du iaf fast track? Ser att SAS ej har skypriority på security enl skyteam site(men den är inte alltid pålitlig).

MAN är en sån flygplats att om man har otur så får man budgetera 1h i ordinarie security kö.
Fast Track stod det på biljetten och funkade fint i automatgaten. Tidsbesparingen kanske 5 min, på en söndag morgon. Kan tänka mig det är klart värdefullare när det är mer tryck.

Bonjour från Air France Lounge CDG Terminal 2F. Ganska busy såhär på morgonen men det finns gott om sittplatser. Spriten är framdukad men jag hittade ingen champagne. Den finns kanske längre bort, jag var mest ivrig att få i mig lite frukost då det var lite väl tidig utcheckning som gällde. Visa bifogad bild 172222
Champagne serveras efter lunch i vanliga loungen, dvs vid 11-12 typ.

Toppen