Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

Hilton Hua Hin executive lounge, varit här i 23h och hunnit med 3 besök.

Brukar sällan äta en hel middag i hotellounger då maten oftast är extremt undermålig.
Men igårkväll fanns det trevliga grillspett med fläsk som mättade hungern och ett sug på något gott :)
Blev ett par drinkar också

Visa bifogad bild 174861

Blev för tidig frukost så lyckades knappt hålla mig tills afternoon tea öppnade idag

Visa bifogad bild 174863

Sist man va här i november 2021 så va det alkoholförbud i hela regionen och torrlagt i loungen!
Enda sättet att få tag på alkohol va under speciella tider under dygnet på sleven för att nyttja på rummet eller flörta med restaurangpersonal och få vin serverat i kaffekopp när man va på lokal.
Ohh 5 min från där jag är home sweet home

Last edited:
Hej från American Express Lounge by Pontus Frithiof, ARN T5, där jag avnjutit en utsökt pork belly med potatispuré och äppelcoleslaw och ett glas Nespolino.

Jag ska åka med SAS och fick, strax efter det sedvanliga meddelandet om gate change, ett meddelande om att även sätet ändrats, från rad 3 (ekonomiklass) till rad 1 (affärsklass). Jag är bara guld, så tack för den, kan inte minnas att det hänt mig på SK inom Europa.
20260510_164355.jpg

Ingen lounge idag men väl en gratis frukost på Scandic vid terminalen på Landvetter.
Nu blir det premiär för mig med Air Serbia till Belgrad och sedan vidare till Sofia.
Jag lyckades inte checka in online och lång kö till incheckningen som skulle öppna 7.30 dvs 2 timmar innan flyget skulle avgå så då gick jag och tog lite frukost först och när jag kom tillbaka var kön borta.
Det fanns ett fika ställe efter passkontrollen där en kopp bryggkaffe kostar 47 kronor.
Flyget ska vara 25 minuter försenat så det blir nog lite bråttom i Belgrad.

image.jpg

Tillbaka till OSL loungen, nu på väg hem... ingen hyrbil och uppgraderade på OSL-ARN...
Men ingen GT eller konjak till kaffet, har de tagit bort "hård-hojtat" på OSL?

men lite bubbel, ett glas rött och lite "plock" var ju inte dumt det heller

1778618214903.png

Toppen