Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

Inte ofta man får posta bilder på mer eller mindre folktomma lounger.
ARN T2 vid 9:30 idag
20260405_092143.jpg

Hej från The Sens - den internationella loungen på flygplatsen i Phu Quoc (PQC).
Inte så mycket fika utbud men mycket mat att välja på.

Nu ska jag närmast till Seoul Incheon (ICN) med Korean Air i en A321 i ekonomi.
Men planet ser bra ut.
Jag har en anslutning till Warszawa (WAW) med LOT i business. Anslutningen är på 3 timmar och 25 minuter.
Jag har en incheckad väska och är mycket nöjd med att jag fick den incheckad hela vägen till Göteborg så jag inte behöver gå genom immigrationen på ICN.
Där sparade jag mycket tid och stress.
Det är två separata bokningar.
Jag köpte en SAS bonusresa till Kuala Lumpur men det var svårt att hitta en bra retur så jag bokade returen i november från Bali till Göteborg.
Så jag köpte en resa tor från Seoul till Göteborg med LOT med retur i oktober och det var mycket billigare än från Bangkok eller Kuala Lumpur eller Singapore.
Men först blir det Korean Air och det är premiär med dem för mig.

Attachments

• IMG_2443.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 46
  • IMG_2442.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 41
  • IMG_2444.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 38
  • IMG_2445.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 37
  • IMG_2446.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 38
Jag har en incheckad väska och är mycket nöjd med att jag fick den incheckad hela vägen till Göteborg så jag inte behöver gå genom immigrationen på ICN.
Där sparade jag mycket tid och stress.
Det är två separata bokningar.
Utroligt! Godt gaaet, endda med 2 forskellige alliancer! Rejste selv SGN-BKK-NBO-DSS med Skyteam i oktober med hvs, VN og KQ. 2 bookninger i samme alliance (Skyteam). Men VN ville kun checke baggagen til BKK. Dog ved jeg, at BKK har styr paa bagagen, saa jeg tog chancen fra transfer desk og bad dem (KQ) om at finde den og lable den hele vejen til vest-afrika. Det lykkedes uden problemer, fik min nye luggage-tag ved gaten

Toppen