Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

Ongeste
ARN SAS Loungen E piren
Något kaotiskt vid SAS servicecenter många inställda flyg till Ängelholm samt stora förseningar till CPH
Jag väntar på SK1421 just till CPH.
Den maskin som är planerad att flyga SK1421 är just nu mer än 50 minuter sen från CPH
Från CPH kommer jag att åka med SK931till LAX tyvärr är resan i Premium, var lite snål vid bokningen det skilde mer än 18k SEK
Ångesten släpp fick 2F

IMG_7774.jpeg

Hälsningar från SAS lounge Arlanda pir E. Första besöket i någon SAS-lounge på några månader. Lugnare i gamla icke-gulddelen än i ”Old gold” och det största urval av varmrätter jag sett: pasta bolognaise (semi-gratäng style), köttbullar med potatismos, kycklingcurrysoppa och pannkakor. Enkla rätter för all del, men är mer van vid soppa + 0-1 till. Därtill en kall rätt med spår av protein - en pastasallad med kyckling - och flera saker i salladsbuffén som såg trevliga ut. Det känns inte helt fel att mitt flyg till CPH just nu är 30 min sent till förmån för mer tid här, om jag bortser från att det nu är 40 min bytestid kvar inklusive passage genom dansk passkontroll till icke-Schengen. :oops:

Visa bifogad bild 172515
Hälsningar från SAS lounge Arlanda pir E. Första besöket i någon SAS-lounge på några månader. Lugnare i gamla icke-gulddelen än i ”Old gold” och det största urval av varmrätter jag sett: pasta bolognaise (semi-gratäng style), köttbullar med potatismos, kycklingcurrysoppa och pannkakor. Enkla rätter för all del, men är mer van vid soppa + 0-1 till. Därtill en kall rätt med spår av protein - en pastasallad med kyckling - och flera saker i salladsbuffén som såg trevliga ut. Det känns inte helt fel att mitt flyg till CPH just nu är 30 min sent till förmån för mer tid här, om jag bortser från att det nu är 40 min bytestid kvar inklusive passage genom dansk passkontroll till icke-Schengen. :oops:
Ja där ser man vad lite moderna förändringar kan medföra.

Många var emot denna integration från början dock.

Visa bifogad bild 172515
Ah, ombyggnationen är klar då, får bli ett besök nästa gång.

Jag gick in i ”Old Gold” och fortsatte in i icke-guld via förbindelsegången, så ja. Måste bara ha varit lite ”face lift”.
Är inte ingången öppen från entrén, eller blev det bara att du gick så?

Och ja, på en månad gör man inte mycket, men alla möblerna togs ju iaf ut då.

Toppen