Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2026

SFO AF loungen väntar på SK936
Hörde just på SR ekor att det skall bli norrsken i natt som kommer att kunna ses från hela landet även i Skåne, detta kommer även störa teletrafiken samt flygtrafiken över nordpolen och det är ju kommer arr flyga över.
Fick ett meddelande igår att vi skulle bli 40 minuter sena till CPH, det är ändrat till 30 minuter nu, får se hur det med anslutningen till ARN.
Inte många kvar i loungen när det ropade ut att AF till CDG har boarding, KLM har ingen avgång idag
IMG_3077.jpeg

Hej från Delta Sky Club F gates Atlanta. helt ok lounge med terass utomhus för lite frisk luft fylld med doften av flygplansbränsle. Bad om en Dewar’s neat och fick vad som verkar vara två deciliter. :)
Inga meddelanden här om sen ankomst till CPH så vi flyger säkert längre söderut. På väg till ATL så flög vi däremot nordliga rutten pga turbulens.

Hälsningar från SAS loungen i Köpenhamn på väg till Miami. Det blir första resan i SAS Premium, det blir intressant eftersom tidigare resor till USA varit i Business. Förväntningarna är inte så höga. Och jag som har varit tveksam till USA blev det plötsligt ett alternativ när vintern kommit till Göteborg.
Dessutom är hemresan via Arlanda, som jag lovat mig själv att aldrig åka till igen, men tillgång och efterfrågan.
Min reskompis och jag ser fram emot lite värme.

Attachments

• 20260121_111134.jpg
    20260121_111134.jpg
    {memory} MB · Visningar: 59
  • 20260121_113300.jpg
    20260121_113300.jpg
    {memory} MB · Visningar: 65
Hei fra King Amlet Lounge, BLL. Första gången för mig på flygplatsen och således i denna lounge.

Ett långsmalt utrymme med ganska gott om sittplatser (dessutom ganska glesbefolkat för närvarande). En helt okej buffé med korvar, färsbiffar och nån slags omeletter samt diverse kalla tillnehör inkl fetaost, pastasallad och något som liknar coleslaw. Pilsner och Classic på kran samt ett par olika viner på flaska.

Strax väntar vidare färd med KL1294.
20260122_110719.jpg
20260122_111120.jpg

Hälsningar från Krisflyer gold lounge terminal 2 Changi i Singapore. Inte speciellt gyllene: nysilver hade varit ett mer passande namn. Torftigt med dricka, inga toaletter. Singapores silverlounge på BKK var mycket bättre. Men trevligt att komma in med ekonomibiljett med Eurobonusnummer. På väg till Kuala lumpur med SQ126.
20260123_164239.jpg

Toppen