Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

Hej från American Airlines Flagship i Miami, på väg till Phoenix, kommer sakna detta när mitt BA silver går ut, bokar Basic Economy men får ändå 2 bagage incheckade per person och flagship lounge access. Anmält mig som volentär för att ta senare flyg mot en ersättning på 625 USD, vore ju ok eftersom biljetten gick lös på 380 USD.
Cigar City Jai Alai ! (ping @sas om finöl i loungerna)

Finnair lounge Helsingfors på väg mot Bangkok.
20251116_200542.jpg

Koreanair lounge på NRT väntar på KE704 till ICN för att ha lång väntan på SK988 till CPH
Varför inte flyga från Tokyo med SAS, det var två anledningar SAS flyger inte på måndagar här ifrån, samt det hade kostat ca 10.000 SEK mer, det var bra priser på ICN när jag bokade ARN-ICN-ARN 18.000SEK i business och ger 20000 nivå poäng.
Loungen här på NRT erbjuder inte så mycket, små sandwichar ostkuber, fikabröd, lite frukt, vin, starksprit och ja ni vet.

IMG_2606.jpeg

ICN Korean Prestige Lounge East Wing nu igen, väntar i 6 timmar att få åka med SK988 till CPH
Det tunnas av med folk rätt snabbt i loungen, det är lång vänta, trodde att man skulle få access till loungen tre timmar innan avgång, men nej vad jag bedrog mig inga problem att komma in, har vistas i ett vilrum i 2 timmar försökte undvika att sova, slumrade nog till några minuter
SMS kontakt med en BC medlem som lurade mig att boka en resa nu när det är F&F kampanj!
De har mycket mat att välja på i loungen, men önskar man ja ni vet, så får man gå till den bemannade baren och be om en burk!

IMG_2613.jpeg

ICN Korean Prestige Lounge East Wing nu igen, väntar i 6 timmar att få åka med SK988 till CPH
Det tunnas av med folk rätt snabbt i loungen, det är lång vänta, trodde att man skulle få access till loungen tre timmar innan avgång, men nej vad jag bedrog mig inga problem att komma in, har vistas i ett vilrum i 2 timmar försökte undvika att sova, slumrade nog till några minuter

Dum fråga kanske, ska åka samma flyg senare i veckan, reser du bara med handbagage?
Har för mig jag läst att check in börjar 3 timmar innan avfärd och vill inte åka ut till flygplatsen för tidigt.

Tack!

Dum fråga kanske, ska åka samma flyg senare i veckan, reser du bara med handbagage?
Har för mig jag läst att check in börjar 3 timmar innan avfärd och vill inte åka ut till flygplatsen för tidigt.

Tack!
För det första, det finns inga dumma frågor, möjligt vis dumma svar kan förekomma.
Jag reser enbart med två handbagage under denna resa.
Jag vet tyvärr inte när SAS öppnar incheckningen på ICN.
Jag kom från Tokyo och passerade transfer säkerhetskontrollen.
Ha en trevlig resa och vistelse i Korea.

Toppen