Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

Nästan omöjligt att hitta sittplatser tillsammans för familjen i Sala VIP Formentor i Palma. Trots att det är knökfullt hinner de fylla på med mat tillräckligt snabbt. Personalen var dock lite sämre på att plocka bort disk. Det var kämpigt att ta bilder utan en massa folk i vägen.
De serverade t.o.m. korv med bröd. Inspirerade av SAS, kanske?

IMG_1894.jpg

IMG_1899.jpg

IMG_1897.jpg

IMG_1898.jpg

#latergram från SAS Gold ARN T5.

Jag vill inte på nåt sätt bidra till urholkningen av värdet av guldstatus men jag försäkrade mig om att det var måttlig beläggning i loungen innan jag frågade "snällt" om svärmor räknas som familjemedlem (vilket jag ju vet inte är fallet), svaret blev "egentligen inte men ..." och vi snyltade lite mjukglass och kaffe innan det var dags att gå till gate.

Berlin Lounge Tegel på Brandenburgs flygplats. Trång, dåligt ventilerad och alldeles överfull lounge. Mycket som flygplatsen i sig. Första gången jag flyger härifrån och vill nog sticka ut hakan och säga att det nog är en av de sämsta storflygplatserna i Europa som jag har besökt.

Har några timmar att gå slå ihjäl här innan det är dags att flyga med SAS upp till Arlanda.

Toppen