Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

Hallå från Delta Sky Club på Jacksonville Airport.

Först var draken lite strulig, typ flyger International?
Ja
Är det med Delta One?
Nej Delta o sen SAS.
Jaha, är alla i business?
Ja. Och 3 Elite Plus..
Efter lite knappande släppte han in oss.

En liten pluttlounge men bemannad bar, bra mat o trevlig personal.

20250420_160941.jpg

Hälsningar från Air France Lounge på Washington Dulles. Första besöket i en SkyTeam lounge med SAS. Mina tidigare resor har endast involverat SAS egna lounger eller Star Alliance lounger där SAS fortfarande har avtal. Blev insläppt 3,5 timmar före avgång utan tjafs. Trevlig lounge med champagne och ett acceptabelt utbud av mat. Dock väldigt välbesökt då loungen accepterar priority pass.

Hälsningar från VIE och OS loungen. Var inte den enormt hajpad före pandemin? Nu bara lite bättre än SAS lounger på ARN.

Attachments

• IMG_4248.jpeg
    IMG_4248.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 65
  • IMG_4249.jpeg
    IMG_4249.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 68
  • IMG_4250.jpeg
    IMG_4250.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 69
  • IMG_4251.jpeg
    IMG_4251.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 80
Hälsningar från VIE och OS loungen. Var inte den enormt hajpad före pandemin? Nu bara lite bättre än SAS lounger på ARN.
Mina två besök post-Pandemi/pre-SkyTeam så var den en skolmatsal med sämre bjudning än SAS på ARN. Några vilstolar, men annars inget.

Passade på att gå till SAS gold F-piren. Är inte imponerad alls. Vegansk gulasch!!
Smaken är olika.

Testade båda business-loungerna idag, tyckte nog att det var trevligast i den nya vid F-piren.

Gulaschen tyckte jag var okej, men kött-gulaschen som serverades på GOT i lördags var betydligt bättre.

Överlag så tycker jag att de tre (svenska) loungerna vinner matmässigt över den på CPH, som iofs aldrig har imponerat på mig vad gäller den biten…

Toppen