こんにちは!
Hälsar från Finnairs Platinum Wing. @Tommy och jag har ätit lunch i centrala Helsingfors och vi ska strax flyga skilda vägar. Men ett glas bubbel hinner man alltid med innan jag går bort till icke-Schengen-loungen för mer bubbel och avfärd till Tokyo.
こんばんは!
Hälsar från Finnairs Platinum Wing på Helsingfors flygplats. Sedvanlig renburgare har inmundigats och det är dags att gå ombord på AY73 till Tokyo Narita.
Hei fra SAS Gold CPH, där det är tämligen lugnt (som sig kanske bör en lördagseftermiddag som denna). På väg hem från en dagsutflykt till Nederländerna.
#latergram från KLM Crown Lounge #25 på AMS där jag laddade telefonen en stund.
#latergram från SAS Gold CPH. Jag var här mest för toabesök på morgonen, konstaterade då att bara de "yttre båsen" är öppna.
SK1430 är 45 minuter sent. Jag skickar därmed en kvällshälsning från Mikkeller-"loungen" på CPH.
För övrigt är det nästan på dagen 9 år sedan jag var fast här med anledning av ATC-stopp i Sverige, inga takeoffs eller landings i större delen av landet.
Jag kom från HKG via PEK en torsdagskväll och skulle köra till Nynäshamn på fredagsmorgonen för vidare färd med Gotlandsbåten. Det var när Plusgrade var nytt (hade ersatt Optiontown) och jag hade uppgraderat PEK-CPH till affärsklass vilket skulle tippa mig över till EBG för första gången. Jag grämer mig än idag över att jag inte visste/tänkte på att SAS Business ger Lounge on Arrival, så att jag fick hänga i nån civil bar för att landa 01:15 istället för 21:15.
Såhär 9 kvalificeringsperioder senare har jag såklart guld livet ut men läget såg annorlunda ut då.
Hej från SAS loungen på Landvetter.
Idag blir det direktflyg med SAS till Malaga.
Bjöd på uppgradering med det gick inte igenom så har förbeställt en hamburgare.
Får se om den är god.