Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

jolmic

Medlem
Aspire Nirobi
20250129_201400.jpg

Fidde

Medlem
Plaza premium lounge Jakarta Soekarno–Hatta (CGK)

2d543815191f4c518f5e6e38483ccd68.jpg

f4f3432791c371cbde739fac86b9bd3c.jpg

Man kunde välja mellan ett par rätter och göra en beställning. Tog ungefär lika lång tid innan brickan började lysa att det var dags för upphämtning som för mig att hitta och hämta dricka. Även om det var på beställning så kändes det som att kycklingen hade legat ett tag.

Hittade en buffé på andra sidan som smälte in med väggen. Där fanns det riktigt bra sambal och det blev flera vändor.

Det fanns en ”lounge i loungen” för SQ. Antar att det är bättre utbud där för ingen som gick in kom ut och hämtade något utanför. Fanns även en speciell avdelning för priority pass. Oklart om den är bättre eller sämre.

Flyger KLM till KUL i ekonomi och är EBG och detta är ju en Garuda-hubb (finns t.ex. sky priority i säkerhetskontrollen) så blev förvånad när jag fick en voucher till Plaza Premium vid incheckningen istället till Garuda. Testade ändå att gå till Garudas lounge men fick inte komma in utan hon sa att flyger man KLM får man gå till den andra loungen. Kan inte komma ihåg att jag varit med om att man blivit nekad att komma in i en allianspartners lounge när SAS var i *A (men vissa här har väl rapporterat om det med TAP ;) ).

Blev inget eget inlägg om KLM i AMS. Den loungen var hypad på youtube men tyckte att maten där, förutom någon soppa, inte var så god. Det kändes som att det var vad som blivit över under dagen som var kvar och det smakade torrt som det också. Då var jag ändå där från 16:30. Sen ställde det sakerna på olika ställen, samma skål med muffins var på 3 olika ställen under tiden jag var där.

Toppen