Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2023

Status
Stängd för vidare inlägg.

bvs

Medlem
Hälsningar från Escape lounge Manchester. Här sitter hela familjen i stället för att sitta på SQ301 till SIN.

Smartlynx ställde in ARN-MAN och det flögs i stället av SAS en timme senare vilket gjorde att vi missade vår connection.

Efter en del diskussioner fram och tillbaka är vi nu ombokade till MAN-LHR med BA och sen vidare LHR-DXB-SIN med Emirates, alla legs i business. Rätt nöjd ändå eftersom de från början hävdade att enda alternativet var LH economy via FRA.

PXL_20231030_133819638.jpg
 

bvs

Medlem
Får väl fortsätta den här lite speciella dagen med en hälsning från Emirates loungen på LHR. Förmodligen kommer det dröja rätt länge innan jag är här igen då EK inte är något jag aktivt väljer att flyga med, men alltid kul att testa något nytt såklart!

Champagnen som serveras är Moët. Lite trist kan jag tycka.

PXL_20231030_185214391.MP.jpg
 

Jonas C

Medlem
Bänkad i SilverKris Lounge Changi. Nyss influgen från Malé på en kort nattflygning. Mycket fin produkt på A350 i regional konfiguration, något rymligare stol än 787 trots att det är samma modell.

Nu väntar 14 timmar ombord på A380. Den flygning som jag har sett fram emot mest på denna resa. Glest bokat idag om man får döma säteskartan på ExpertFlyer, så förhoppningsvis kan man hoppa mellan en fönsterplats och dubbelsängen.
 

bvs

Medlem
Afternoon Tea - Conrad Centennial Singapore

PXL_20231103_063627484.jpg

Om ni läste tidigare inlägg från resan ned och vår ombokning på flygplatsen i Manchester efter missad connection så kan jag ge en liten uppdatering.

När vi landar i DXB på vägen ner så ser jag att vårt SIN-LHR med SQ på hemresan är borta och vi har bara LHR-ARN kvar i bokningen. Någon strulade till det ordentligt vid ombokningen kan man säga. Hade jag rest själv så hade jag tänkt att det löser sig väl men när man reser med familj och barn är det en liten annan känsla att veta att man inte har någon hemresa.

Väl på Changi så tänker jag att det är lika bra att ta tag i skiten direkt så vi hoppar på tåget till terminal 3 och jag hittar en SQ service/ticket desk. Förklarar läget och de hävdar att de inte kan göra något då det är en SK ticket (award) och att jag ska höra av mig till SAS i stället. Jag drog en rövare och sa att jag redan hade gjort det och att SAS sa att jag skulle prata med SQ. Efter lite knäppande och hummande så trollar hon minsann tillbaka SIN-ARN awardplatser med enda bakslaget att vi fick välja nya, sämre, platser. Allt bra såhär långt, hon sa att det skulle ta lite tid att "tidy up" och att jag skulle få ett mail lite senare. I taxin på väg till hotellet plingar det till och vi får en ny itinerary med alla legs "Confirmed". Allt gott?

Såklart inte! Kollar bokningen efter en natts sömn och märker att de inte klarat skriva om våra biljetter. SIN-LHR syns men är bara reserved. Nu börjar jag bli lite orolig att allt ska försvinna igen så efter en förmiddag i Singapore så ringer jag SAS och förklarar läget, efter väldigt lång "jag ska bara prata med en kollega" väntan så säger de att det ska skriva om biljetten och har skickat vidare den till en "kollega på EuroBonus". Vi vet ju alla att det inte går att boka SQ awards så jag tar upp det och frågar om det verkligen kommer gå igenom, de lovar att jag kommer få nya biljetter inom någon timme. Jag var skeptisk men efter runt 30min får jag omskrivna biljetter och allt är på plats igen.

Väldigt längesedan jag hade sånt här strul på en resa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen